Hej, byggde för tio år sean ett hus av 39 cm lecablock, ingen isolering bara puts invändigt och utvändigt...Köpte begagnade teakfönster som går ända ner till golvet på söderväggen. Men varje gång det regnar kommer det in vatten. Vet att en del av kruxet är att lecablock och trä är material som gifter sig dåligt. Mellan vägg och fönster är det inte mycket vatten som kommer in, fogskum och en tätfog hindrar det mesta, men fönstren har en knepig konstruktion som gör att det kommer in vatten i nederkant. Har haft glasmästare (bytt några glaskasetter), snickaren och muraren där och ingen tycks kunna lösa det, blir tokig? Det är bara när vinden ligger på och trycker in vatten som det läcker in, vilket sker ett par gånger per år, tack och lov är det en enkel konstruktion som andas och allt torkar snabbt, men fukt vill en ju inte ha in.
Har någon någon extremt bra fogidé eller annan idé så är jag evigt tacksam för alla tips och råd.
/Anna
 
Bilder som visar problemområdet?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.