Osäker om det sitter någon packning där. Vad är det för toa, tänker att du kanske kan hitta monteringsanvisningar om du googlar modellen. Du vet säkert detta, men skriver det i alla fall, du kan stänga vattnet med det lilla vredet.
Japp, stängde av vattnet där och det slutade droppa. Hmm jag är osäker, Svedberg, ca 20 år gammal. Ser ingen beteckning direkt, inte mycket på Svedbergs hemsida. Någon kunnig kanske vet? Ganska likt denna https://www.svedbergs.se/produkter/reservdelar/reservdelar-wc/wc-9021-t.o.m.-2006-reservdelar/N newbee skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Hmm hittade något i huspärmen!
Logga in
Skapa konto
Kan det vara nr10? Men känns mer som den som är mellan 11 och 12 men fattar inte riktigt vilken beteckning det är. Kontramutter och skarvnippel låter inte som packningar. 😅
Redigerat:
Den en del där som är i plast ( gängad del genom upp i tanken ) Det sitter en gummipackning rörmått 20 mm, finns säkert på billiga varuhusen. Kan vara en lite spricka i plasten, blir att köpa en universaldel.B blork skrev:Japp, stängde av vattnet där och det slutade droppa. Hmm jag är osäker, Svedberg, ca 20 år gammal. Ser ingen beteckning direkt, inte mycket på Svedbergs hemsida. Någon kunnig kanske vet? Ganska likt denna [länk]
[bild][bild]
Hmm hittade något i huspärmen!
[bild]
Kan det vara nr10? Men känns mer som den som är mellan 11 och 12 men fattar inte riktigt vilken beteckning det är. Kontramutter och skarvnippel låter inte som packningar. 😅
Den här fungerar bra och har rödgods på gängan. Lätt att byta och ändra nivån i tanken med stjärnmejsel
Jag tror jag får demontera det först och kolla om det är packning eller något annat. Men får bli på dagtid, vardag. 😆J jonaserik skrev:Den en del där som är i plast ( gängad del genom upp i tanken ) Det sitter en gummipackning rörmått 20 mm, finns säkert på billiga varuhusen. Kan vara en lite spricka i plasten, blir att köpa en universaldel.
Den här fungerar bra och har rödgods på gängan. Lätt att byta och ändra nivån i tanken med stjärnmejsel
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Är väl dessa två som kanske krånglar?
Den svarta var rätt full med koppar mög så jag rengjorde den. Vågade dock inte pilla ut den då går den antagligen sönder. Är det någon special tro? Man får köpa hela skarvnippeln? (Nr 12 i sprängskissen)
Redigerat:
Klicka här för att svara