Hej,
Mycket novis inom området.
Vad gör jag åt detta? En pöl som är ca 1,5x1m och 10cm djup vid djupaste punkten vid grundens mittpunkt.
Tycker virke m.m ser ut att vara i gott skick.
Min bedömning är att det ej är regnvatten från de senaste dagarna (Stockholmsområdet)
Huset byggt -83 och dränerat -14
Vad gör jag åt detta? En pöl som är ca 1,5x1m och 10cm djup vid djupaste punkten vid grundens mittpunkt.
Min bedömning är att det ej är regnvatten från de senaste dagarna (Stockholmsområdet)
Svårt att se, är vattnet under plasten?L LarsDennis skrev:Hej,
Produkter som diskuteras: "avfuktaren"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Jag skulle kolla anslutningen vid det orangea röret framförallt. Rucka på dem och känn hur mkt dom kan röra på sig. Det ser ut som dagavvarttning kopplat till det vanliga avloppet. Kan ju vara att man använt annat rör i just detta tillfället men OM det är så så skulle jag gissa att någon av skarvarna där inte sitter helt 100. Ser ut att kunna rinna därifrån och skapa pölen som finns.
Jag hade skopat upp så mycket vatten som möjligt och sedan köpt en väderstation som mäter fuktigheten och hängt upp två givare för att monitorera fukten över tid. Och börjat där.
Jag hade skopat upp så mycket vatten som möjligt och sedan köpt en väderstation som mäter fuktigheten och hängt upp två givare för att monitorera fukten över tid. Och börjat där.
Ingenting är omöjligt men man måste tänka till innan man gjuter bara. I ditt fall måste du kolla vars vattnet kommer in eftersom det ligger på plasten. Har det runnit in efter berget så borde det vara under plasten om allt är rätt utfört.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden