Tjoho!

Var nere för den höstliga inspektionen av krypgrunden idag... Upptäckte tyvärr att det står lite vatten där under plasten.

Har googlat lite och hittade en lösning med en perforerad tunna samt en dränkbar pump och tyckte att det lät som en god idé, för något bör man ju göra åt det? Är detta en bra lösning, eller finns det bättre?

Vart kan man köpa dessa grejjor? Är det svårt att göra själv?:(

Huset är 2 år gammalt, så dräneringen bör ju vara bra. Marken är en smula vattensjuk, innan grunden byggdes så regnade det rätt rejält, och ungefär där vattnet står nu (högt uppskattat dock) så tryckte det fram en del vatten...

Detta har dock inte varit något problem förrän nu då...

Är huset bara 2 år gammal så bör du väl ha någon garanti. Eller? Det är ju inte riktigt bra om där står vatten under huset då det kan innebära förhöjda fuktvärden.

Tänkte jag skulle skriva hur det gick :)

Vid närmare inspektion så såg jag att vattnet inte alls låg i gruset, utan mellan 2 plastlager, det kommer mao inte underifrån, utan det är kondensvatten som uppstår vid snabba temperaturväxlingar och sedan runnit ner mellan 2 lager plast... :)

Det som fick mig att reagera var ju att vattenansamlingen inte var vid lägsta punkt, utan bara en halvmeter ifrån grundbalken, samt cirka en 50 cm över lägsta punkt...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.