748 läst ·
6 svar
748 läst
6 svar
Vatten i det blå skåpet
Har en fundering gällande vattenskada då min far har en sommarstuga som det dryper i.
Vatten som kommer in utifrån och samlas i krypgrund, på berghällen typ. Kanterna är gjutna och torkar väl upp men ALLT golv/reglar/syll måste bytas enligt besiktningsman, mögel osv under heela stugan.
Är det så att säga helt kört och vad bör man göra i så fall? Lite oklart hur det rent ekonomiskt ser ut men från försäkringsbolag är det tydligen noll.
Två val verkar stå framför, antingen låna upp (om det ens går) och försöka renovera/dränera osv.. eller sälja svinbilligt med brakförlust?
Tips mottages gärna
Vatten som kommer in utifrån och samlas i krypgrund, på berghällen typ. Kanterna är gjutna och torkar väl upp men ALLT golv/reglar/syll måste bytas enligt besiktningsman, mögel osv under heela stugan.
Är det så att säga helt kört och vad bör man göra i så fall? Lite oklart hur det rent ekonomiskt ser ut men från försäkringsbolag är det tydligen noll.
Två val verkar stå framför, antingen låna upp (om det ens går) och försöka renovera/dränera osv.. eller sälja svinbilligt med brakförlust?
Tips mottages gärna
Bilder ? Har det stått i fukt och vatten länge ?Joshuahh skrev:
Har en fundering gällande vattenskada då min far har en sommarstuga som det dryper i.
Tips mottages gärna
Jag har sett lite då vi la i en dränkpump och tömde vattnet.. För min egen del så skulle det rent kunskapsmässigt nog räcka.. men tiden man hade behövt lägga är ju antagligen som att bränna 3 års semestrar. Far är skröpplig så där hämtas ingen hjälp. Och sen det ekonomiska då som fortfarande är ett litet mysterium då det inte ”pratas” om sånt. Än iafJonatan79 skrev:
Klicka här för att svara