Hörde ryktes vägen att dom glasfiber armerade gipsskivorna har blivit stoppade av arbetarskyddstyrelsen, på grund av ohälsan när man jobbar med dessa?
Någon som vet om detta ryktet stämmer och vad som så fall gäller just nu?
 
Bob_the_builder
När Arbetarskyddsstyrelsen lades ner var inte glasfiberarmerade skivor påtänkta... (messermschmidt-kommentar ;))

Nä, något sådant förbud är jag tämligen övertygad om att det inte existerar. Jag tror faktiskt inte Arbetsmiljöverket (ny myndighet sen 2001) reglerar saker på den detaljnivån utan försöker förebygga ohälsa och skador på ett mer generellt plan.
 
Det är faktiskt en hel del som arbetet med den flitigt som blivit dåliga..
inkl en vän till mig..
 
P
Då har vännen inte följt hanteringsanvisningarna.
 
ACME skrev:
Då har vännen inte följt hanteringsanvisningarna.

absolut det har han inte, tillsammas med dom andra tusental som rapporterat samma skada.
 
Bob_the_builder skrev:
När Arbetarskyddsstyrelsen lades ner var inte glasfiberarmerade skivor påtänkta... (messermschmidt-kommentar ;))

Nä, något sådant förbud är jag tämligen övertygad om att det inte existerar. Jag tror faktiskt inte Arbetsmiljöverket (ny myndighet sen 2001) reglerar saker på den detaljnivån utan försöker förebygga ohälsa och skador på ett mer generellt plan.
Kanon då har man lärt sig något nytt, He He.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.