garvin garvin skrev:
Firman har väl garantier för arbetet.
Jag kan tycka det men de garantierna borde då kanske vara ställda till Kommunen? Eller? Känner mig vilse i den här snåriga djungeln med beställare, kontrakterare, garantier, certifikat och intyg. Vem skall ha vad av vem och när och varför och hur gör man när det inte händer?

BirgitS BirgitS skrev:
Fast det är inte alltid så att en garanti övertas av en ny köpare.
Nej, inte för hur det är i dagsläget men för arbetet de utförde. DET borde ju vara möjligt att "garanter". Sedan om jag hypotetiskt roat mig med att hacka hål i väggarna och hällt fuktiga träspån i hålen, det kan ju inte byggfirman göra något åt. I det fallet kan det inte garanteras någonting. Men det som de utförde då, det måste de ju kunna stå för. Tänker jag.

Vill bara poängtera att jag INTE hackat hål i väggarna och hällt i spån...om det inte framgår mellan raderna menar jag.

BirgitS
Hör med firman om du kan få ett papper där det står att köparen av bostaden tar över rätten att utnyttja garantin och reklamera badrummet om det skulle visa sig vara ett fel. Hur lång garantitiden är borde stå i avtalet eller offerten för arbetet.

Behövs inga intyg dom är enda noll värda.
Det bara "känns" bättre men vem som helst kan ge intyg så...

Inte f-n slänger man ett intyg man skrivit ut!?
Hade varit ärligare att säga att dom inte skrivit ngt!
Sen värdet av intyget.....det är en annan sak....

Man kan få ut intyg från GVK om det rör plastmatta, dvs om företaget anmälde det. Tyvärr svara dom bara på mail.

Mäklaren lyckades med konststycket att få det icke utskickade intyget utskrivet

• Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Hemmakatten
Bra att du fick intyget! Har dock inte någon större tilltro till de sk certifierade Våtrumsintygsföretagen. Det viktigaste är att man anlitar en noggrann firma som inte går i konkurs och helst att man hinner fota lite under arbetets gång.

Vi fick ett papper från byggaren där det stod hur badrummen var uppbyggda och vilja material och tätskikt som användes. Gott nog för oss! Och köparen av huset var nöjd.

När vi sålde sist fick vi också jaga hantverkarna för intyget. Det skulle tillhöra huspärmen.. papper med huset alltså. Vi hade inte någon bostadsanpassning eller så. Men efterfrågas om man säger att man renoverat badrummet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.