Behövs det? Eller går med typ masonit, renoveringsgips? Vill slippa tjock påbyggnad på befintlig omfattning.
Kanske går det att kakla direkt på smygarna? Tätskikt först förstås ;)
 
Redigerat:
T
Du måste ha ett "dött" material där så renoveringsgips är det minsta du kan köra på då alltså!
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Ta bort den gamla omfattningen och gör det riktigt från början så behöver du inte bekymra dig.
 
K KakelDaniel skrev:
Ta bort den gamla omfattningen och gör det riktigt från början så behöver du inte bekymra dig.
Började göra det men insåg att fönstret satt fast i smygen. Inte tvärtom. Anledningen är att det är tegel och man valde detta för att fönstret skulle komma så långt ut som möjligt. Hann avbryta innan det gick för långt
 
Om det är tegel är det ju bara putsa upp det så är det klart
 
Men det går inte att ta bort ramen/smygen eftersom den håller fast fönstret. Teglet är alltså fasadtegel.
 
Då får det bli 6 mm gips om du vill bygga ut så lite som möjligt
 
Ja, så får det bli. Det borde väl gå att använda tunt med fix just där?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.