902 läst ·
7 svar
902 läst
7 svar
Våtrumsgips i fönster?
Behövs det? Eller går med typ masonit, renoveringsgips? Vill slippa tjock påbyggnad på befintlig omfattning.
Kanske går det att kakla direkt på smygarna? Tätskikt först förstås
Kanske går det att kakla direkt på smygarna? Tätskikt först förstås
Redigerat:
Ta bort den gamla omfattningen och gör det riktigt från början så behöver du inte bekymra dig.
Började göra det men insåg att fönstret satt fast i smygen. Inte tvärtom. Anledningen är att det är tegel och man valde detta för att fönstret skulle komma så långt ut som möjligt. Hann avbryta innan det gick för långtK KakelDaniel skrev:
Om det är tegel är det ju bara putsa upp det så är det klart
Då får det bli 6 mm gips om du vill bygga ut så lite som möjligt
Klicka här för att svara
