2 211 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
våtrumsgips - bra eller dåligt?
Ska ju göra om ett pannrum till tvättstuga, gipsskivorna ska bytasut.
Men så minns jag att våtrumsgips visade sig stå emot sämre, och att kravet rentav togs bort efter en kort period.
Men frågan är - har jag rätt eller fel. Vilken slags gips ska det vara?
Men så minns jag att våtrumsgips visade sig stå emot sämre, och att kravet rentav togs bort efter en kort period.
Men frågan är - har jag rätt eller fel. Vilken slags gips ska det vara?
Vad innebär tätskikt... det är ju en gjuten platta idag, nuvarande gipsen går ner i en skåra en bit ner i plattan fast tekar ju att de vore 50mm dock...
-är man tvungen att ha en matta då på golvet som svänger upp på väggarna, hur funkar det om jag nu ska kakla allt - måste man ha matta ändå?
En målare tyckte jag skulle ta kniven och snitta den gamla gipsen längst golvnivå och låta det vara, men det känns ju inget vidare seriöst, är ju inte hela världen att sticka ner ny gips hela vägen ner menar jag...
-är man tvungen att ha en matta då på golvet som svänger upp på väggarna, hur funkar det om jag nu ska kakla allt - måste man ha matta ändå?
En målare tyckte jag skulle ta kniven och snitta den gamla gipsen längst golvnivå och låta det vara, men det känns ju inget vidare seriöst, är ju inte hela världen att sticka ner ny gips hela vägen ner menar jag...
En liten avstickare... är det någon som har erfarenhet av att limma upp våtrumsgips på putsade väggar? Det verkar ju som att gipsets formstabilitet skulle göra gipset mer ändamålsenligt än exempelvis wediskivor av samma tjocklek. Ber om ursäkt om jag kapade tråden 
Klicka här för att svara