12 503 läst ·
17 svar
13k läst
17 svar
Våtrumsfärg för badrummet. Tak, vägg, golv.
Tack alla för fina svar!Jonatan79 skrev:
Nej, jag vet inte vad som är bakom tapeten. Även om tapeten är ful så ser / såg väggen fin ut när vi var där och tittade. Inte fuktskadad. Jag tänkte på handtaget, det sitter där. Det tänkte jag ta bort och fylla med spackel.
Det jag tänkt är att borra hål och skruva upp plexiglas från Biltema på väggen vid huvudet och längs sidan. Dom ska vara ut en bit från väggen så vattnet rinner ner på kaklet. Det är min tanke. Inte att väggen inte får vattenstänk, det tål den, men inte direkt duschstråle. Mest det. Plexiglaset ska vara dekorerat med mönster.
* * * * * * * * *
Vad gäller de tråkiga kommentarerna om golvet och golvbrunnen har jag tänkt på hur man kan måla...
Golvbrunnen tänker jag måla med vit Hammernite som jag har målat mina fälgar med till bilen. Det fäster stabilt på precis ALLT!
Själva brunnen tänker jag lägga metallfolie på insidan och "bättra på lacken" med sprayfärgen.
Jag har allvarliga funderingar på att måla golvet med samma sprayfärg. Det kan man pröva med där badkaret står, hur det ser ut.
Någon skrev att jag skulle byta ut allt, men just nu är det inget alternativ för mig. Det räcker om det är finare. Det blir bra det med.
Redigerat:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 141 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 141 inlägg
Det behöver rinna ner i badkaret. Kakel är inte vattentätt och du kan inte heller längre vara säker på att golvet och golvbrunnen är vattentäta, alltså så mycket vatten det bara går behöver hamna i badkaret och transporteras ner djupt i golvbrunnen. Men oavsett vad du gör så finns det en risk för att det blir en vattenskada som kräver en totalrenovering.C Civilpolisen skrev:
Fast ofta ligger den tidens klinker på en betongkaka som i sin tur ligger på bitumen på betongbjälklag. Fördelen med detta tätskikt är att det aldrig slutar att rinna så det är självtätande. Hållbarheten är ofta extremt lång till skillnad mot dagens billiga plastlösningar.
Det som kan gå illa är om man typ tar bort badkaret och börjar duscha på golvet. Och så flyttar en hel familj in som gör det dagligen. Då kan problem visa sig är betongkakan helt har mättats med vatten och det aldrig finns tid för den att torka upp.
Det som kan gå illa är om man typ tar bort badkaret och börjar duscha på golvet. Och så flyttar en hel familj in som gör det dagligen. Då kan problem visa sig är betongkakan helt har mättats med vatten och det aldrig finns tid för den att torka upp.
Klicka här för att svara