2 570 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Våtrum - golvbeläggning?
Vi har ett "grovrum" i vår nya tillbyggnad med en acktank och två golvbrunnar. Där kommer att finnas en bänk med en vattenkran och tvättmaskin.
Vad säger reglerna? Måste jag ha en våtrumsmatta som går upp på väggen? Hur långt? Skulle det vara möjligt att måla/lacka betonggolvet, ha trägolvlister målande med våtrumsfärg och silikofog mot golvet? På väggarna blir det glasfiberväv målad med våtrumsfärg.
Oroar mig inte så mycket för vare sig funktion eller försäkringsbolaget som "vår" kvalitetsansvarige som är en regelmmänniska som aldrig ser undantag.
Vad säger reglerna? Måste jag ha en våtrumsmatta som går upp på väggen? Hur långt? Skulle det vara möjligt att måla/lacka betonggolvet, ha trägolvlister målande med våtrumsfärg och silikofog mot golvet? På väggarna blir det glasfiberväv målad med våtrumsfärg.
Oroar mig inte så mycket för vare sig funktion eller försäkringsbolaget som "vår" kvalitetsansvarige som är en regelmmänniska som aldrig ser undantag.
Har du golvbrunnar måste du ha ett uppvik och inga träsocklar. Varför inte lägga klinkers med tillhörande sockel.
Kasch skrev:Vi har ett "grovrum" i vår nya tillbyggnad med en acktank och två golvbrunnar. Där kommer att finnas en bänk med en vattenkran och tvättmaskin.
OK tack för ett klart svar. Nja klinker vore väl bra men vi har för mycket att göra nu och måste tyvärr prioritera med allt annat golv/vägg/målningsarbete. Hinner helt enkelt inte och att leja ut jobbet kostar, antar jag, bra mycket mer med fuktspärr/klinker än att låta lägga en våtrumsmatta. I hallen intill blir det lerklinker och det läggar jag själv.
Klicka här för att svara