.
Hoppas ni förstår lite danska. Huset er från 1952. Gammalt avlopp under samtidigt badkar. Mycket svårt att komma åt via en lem på golv niveau. Vattnet synkar långsamt ned, mycket för långsamt. Efter 3-4 dager uppstår en lukt från röret. Stadig finns lite vatten i golvbrunnen. Hur rensas / repareras avloppet utan att ta bort badkaret. Jag förstår att det finns en speciell tång?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Hoppas ni förstår lite danska. Huset er från 1952. Gammalt avlopp under samtidigt badkar. Mycket svårt att komma åt via en lem på golv niveau. Vattnet synkar långsamt ned, mycket för långsamt. Efter 3-4 dager uppstår en lukt från röret. Stadig finns lite vatten i golvbrunnen. Hur rensas / repareras avloppet utan att ta bort badkaret. Jag förstår att det finns en speciell tång?
När jag rengjorde våra gjutjärnbrunnar så spolade jag dom med högtryckstvätten med vinklat spolhuvud, https://www.kaercher.com/se/tillbehoer/underspolningsroer-26388170.amp.html
Med ett sådant kommer man under ”flärpen” som är en del av vattenlåset i brunnen.
Ungefär såhär ser golvbrunnen ut i genomskärning.
Det fastnar en massa hår mm i den skrovliga (rostiga) ytan, som är svår att få bort med bara handen, man kommer liksom inte åt bakom flärpen.
Med ett sådant kommer man under ”flärpen” som är en del av vattenlåset i brunnen.
Logga in
Skapa konto
Det fastnar en massa hår mm i den skrovliga (rostiga) ytan, som är svår att få bort med bara handen, man kommer liksom inte åt bakom flärpen.
Tack for snäpp respons. Mycket bra och hjälpsamt input. Har jag en gjutjärnbrunn? Eller kan den vare av anden material? Jag ser det inte. Mitt fråga er då om man kan använda högtrycksvatten på så till pass gamle rör? 1952!Demmpa skrev:
När jag rengjorde våra gjutjärnbrunnar så spolade jag dom med högtryckstvätten med vinklat spolhuvud, [länk]
[bild]
Klicka här för att svara