Testa med att värma lite gran på kopplingen med en värmepistol för att mjukna upp rören. Då kan man dra åt mer.
 
Hej alla,

Har inte gjort något förutom att stirra irriterat på den.
Det droppar mindre och mindre. Nu uppe i någon droppe per timma.

Verkar som att kopplingen tätar sig själv.
 
N Nahpets skrev:
Hej alla,

Har inte gjort något förutom att stirra irriterat på den.
Det droppar mindre och mindre. Nu uppe i någon droppe per timma.

Verkar som att kopplingen tätar sig själv.
När man kopplar in golvvärme slang till fördelarskåp ute i kylen på ett ny bygge så brukar allt läcker under provtryckning.
Dra man så hårt det går så läcker de fortfarande. Efter 5 minuter kan man dra åt ännu mer och de läcker. 5 min till så går det att dra ännu mer. Slangen är styvt på grund av kylen men ger sig mer och mer. Till slut slutar det läcker.
 
Krilleman
Hur många meter är det till andra änden på kopplingen som läcker?

Frågeställningen blir ju om det går att backa slangen och montera en ny koppling?

Jag har varit med och installerat mängder med VA-plast genom åren. Att någon enstaka läcker förekommer givetvis. Men som redan nämnt är det oftast slarv bakom det.
 
Hej alla

Tack för engagemanget.
Nu har det slutat droppa...

Jag har inte gjort något.
 
  • Gilla
kest och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.