har Vattette väggboxfixtur och blandarfäste som nu när jag ska montera blandarfästet visar sig sitta på 158cc, dvs 2 mm för tätt ihop.
Antagligen har de råkat vinklas en smula innåt när tätskiktet sattes och de sitter nu stumt på 158mm...
Kommer det funka ändå att montera 160-blandaren eller är det tvärkört?
Jag har ingen större lust att lämna tillbaka takdushen vi har för att köpa en 150-blandare med excenters pga detta, men är det enda alternativet för mig nu eller kommer det funka ändå?
Antagligen har de råkat vinklas en smula innåt när tätskiktet sattes och de sitter nu stumt på 158mm...
Kommer det funka ändå att montera 160-blandaren eller är det tvärkört?
Jag har ingen större lust att lämna tillbaka takdushen vi har för att köpa en 150-blandare med excenters pga detta, men är det enda alternativet för mig nu eller kommer det funka ändå?
Jag har ingen sentimental koppling till just takdushen så den kan jag byta för den sakens skull, bara att jag orkar inte hålla på och lämna tillbaka saker..
Finns det öht excenteradapters för cc160 till cc160?
Finns det öht excenteradapters för cc160 till cc160?
Jodå, det finns:T Thullen skrev:
http://www.trio-perfekta.se/vvs-produkter/excenter-vinkelkopplingar/rsk-8187759-excenterkoppling/
Jag tog en tripp till bauhaus och lämna tillbaka takduschen vi hade köpt och botaniserade bland de andra, och hittade Grohe Vitalio Joy XXL för 160mm som verkar vara en150-blandare egentligen då den hade "integrerade" excentrar som gick att vrida på.
Så nu passar det och ser inte allt för överjävligt ut, om än att blandaren kom en bit ut så är där inte dubbla muttrar iallafall så det inte skriker nödlösning om det..
Så nu passar det och ser inte allt för överjävligt ut, om än att blandaren kom en bit ut så är där inte dubbla muttrar iallafall så det inte skriker nödlösning om det..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara