T
har Vattette väggboxfixtur och blandarfäste som nu när jag ska montera blandarfästet visar sig sitta på 158cc, dvs 2 mm för tätt ihop.
Antagligen har de råkat vinklas en smula innåt när tätskiktet sattes och de sitter nu stumt på 158mm...

Kommer det funka ändå att montera 160-blandaren eller är det tvärkört?

Jag har ingen större lust att lämna tillbaka takdushen vi har för att köpa en 150-blandare med excenters pga detta, men är det enda alternativet för mig nu eller kommer det funka ändå?

T
Verkar som jag inte har så mycket val... det spjärnar enot för mycket när blandaren ska dit...
*mumlar varenda svordom som fins*

Kanske inte blir den snyggaste monteringen men varför inte använd excenter för att öka CC måttet.
Bättre än att behöva byta blandare och som du skriver den önskade takduschen.

T
Jag har ingen sentimental koppling till just takdushen så den kan jag byta för den sakens skull, bara att jag orkar inte hålla på och lämna tillbaka saker..
Finns det öht excenteradapters för cc160 till cc160?

T
Jag tog en tripp till bauhaus och lämna tillbaka takduschen vi hade köpt och botaniserade bland de andra, och hittade Grohe Vitalio Joy XXL för 160mm som verkar vara en150-blandare egentligen då den hade "integrerade" excentrar som gick att vrida på.
Så nu passar det och ser inte allt för överjävligt ut, om än att blandaren kom en bit ut så är där inte dubbla muttrar iallafall så det inte skriker nödlösning om det..
Kromad duschblandare Grohe Vitalio Joy XXL med justerbara excentrar monterad på kakelvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Mazen och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.