1 947 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Vatette V6 anslutningar
Har denna ut från väggen: Vatette Kopplingsbricka V6 RSK:205 48 92
Efter den vill jag ha typ en ballofix, kan jag då ansluta denna: Vatette Väggfördelare V6 RSK: 221 79 98 direkt till kopplingsbrickan?
Är det någon som vet om Vatette Väggfördelare V6 RSK: 221 79 98 har slät ände eller vad fortsätter man med om man vill ansluta blandare och tvättmaskin?
Efter den vill jag ha typ en ballofix, kan jag då ansluta denna: Vatette Väggfördelare V6 RSK: 221 79 98 direkt till kopplingsbrickan?
Är det någon som vet om Vatette Väggfördelare V6 RSK: 221 79 98 har slät ände eller vad fortsätter man med om man vill ansluta blandare och tvättmaskin?
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 417 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 417 inlägg
Har denna ut från väggen: Vatette Kopplingsbricka V6 RSK:205 48 92
Ja men har du bara ett rör kan du också använda vanlig VA vinkel minikulventil med rätt dimensioner.
Jag tror det är klämrings-ände på dom men jag är inte helt säker, kommerninte riktigt ihåg
Ja men har du bara ett rör kan du också använda vanlig VA vinkel minikulventil med rätt dimensioner.
Jag tror det är klämrings-ände på dom men jag är inte helt säker, kommerninte riktigt ihåg
RSK: 2217998 har Dy15 klämringsände i båda sidorna.
Ska du ansluta både blandare och tvättmaskin på denna så behöver du någon form av T-rör.
Här rekommenderar jag då Vatette Dubbelmutter för att bygga ihop detta med!
Tvättmaskin ska ju även ha lätt åtkomlig avstängningsbar anslutning med backventil. Tappventil är att föredra.
Ska du ansluta både blandare och tvättmaskin på denna så behöver du någon form av T-rör.
Här rekommenderar jag då Vatette Dubbelmutter för att bygga ihop detta med!
Tvättmaskin ska ju även ha lätt åtkomlig avstängningsbar anslutning med backventil. Tappventil är att föredra.
Jag vet inte vilken text som härleder detta, men ingen besiktningsman på byggen släpper igenom en inkopplad tvättmaskin på besiktningsdagen utan synlig inkoppling med backventil.Rickard. skrev:
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 417 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 417 inlägg
Jag tror dig men du måste hålla med om att det känns överkursKrilleman skrev:
Jag har faktiskt bott i nyproduktion där det var förberett utan backventil så någon besiktningsman håller med mig i alla fall men han kanske är ensam.
Klicka här för att svara