Jag har köpt blandarfästen, väggfördelare från Vatette och tänkte köpa rörirör från LK. Vad ska man köpa för bockfixtur, LK eller Vatette? Det kanske inte spelar någon roll.

Vatette. Fästena ska väl skruvas fast i bockstödet?

Tack det var så jag tänkte men någon sa att man skulle använda LK inne i vägg och Vatette utanför så jag blev osäker

Rickard.
Det beror på vilka blandarfästen och brickor du tänker använda, tänker du vatettes runda som inte har skruvar så måste du såklart köra deras med gängat utstick.
Väljer du traditionellt blandarfäste och brickor med skruvar så slipper du köpa/hyra specialverktyg med LKs.

Redigerat:
Tack ska kolla om det blir bättre med ett annat blandarfäste då kanske

A Amby skrev:
Tack det var så jag tänkte men någon sa att man skulle använda LK inne i vägg och Vatette utanför så jag blev osäker
Användarinteraktion om vatteninstallationer i Attefallshus på ett byggforum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kanske var det vår kära Krilleman du tänkte på. Men absolut inga problem att ha vatettes bockstöd, som sagt, beror på hur du vill fästa blandaren, är ju snyggt med dom gängade faktiskt. Men då behöver du köpa eller låna deras kapverktyg, så du vet

Jag kör med LKs system fram till vägg där jag kör Vatette system V6 (Väggbockstöd, fixtur och kopplingsbricka). Bra att slippa onödiga skruvar genom tätskiktet vid blandare.

System v6 är också suveränt iom att du kan slippa fula fördelarskåp och göra fördelningen i tex badrumskommoden.

Kapverktyget går att hyra på tex. Hygglo (jag köpte mitt på Ahlsell och hör häpna - till under halva priset för vad hornbach skulle ha :))

Det är flera på forumet som har ett verktyg, så det borde gå att låna eller hyra billigt vid behov...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.