Hej,
Jag skall tilläggsisolera fasaden i samband med byte av panel.
Jag har inte så stort takutsprång så det får inte bygga så mycket.
Jag har fått rådet att använda 50 mm västkustskiva som är heltäckande på det fäster man 28x70 regel via distanshylsor + panel,kostnad ca 100kr/m2 ex panel.
Ett alternativ är 70 mm mineralull mellan 45x70 regel, vindpapp + 12 mm list ca 60 kr/m2
är det någon som har erfarenhet av att montera västkustskivan.
Som jag ser det så måste det underlätta gentimot traditionell uppregling om det skall vara någon ide.
MVH
Johan M.