Hej,
Jag skall tilläggsisolera fasaden i samband med byte av panel.
Jag har inte så stort takutsprång så det får inte bygga så mycket.
Jag har fått rådet att använda 50 mm västkustskiva som är heltäckande på det fäster man 28x70 regel via distanshylsor + panel,kostnad ca 100kr/m2 ex panel.

Ett alternativ är 70 mm mineralull mellan 45x70 regel, vindpapp + 12 mm list ca 60 kr/m2

är det någon som har erfarenhet av att montera västkustskivan.
Som jag ser det så måste det underlätta gentimot traditionell uppregling om det skall vara någon ide.

MVH
Johan M.
 
Jag har planerat att använda liknande isolering. Men inget byggvaruhus har det hemma utan det är beställningsvara. På min lokala brädgård hade dom två paket Isover 50mm a´19,44 kvm hemma. Brädgårds gubben sa att man måste beställa hela pallar i vanliga fall vilket kan vara svårt att anpassa till husbehov. Monteringen var enkel och resultatet blev bra.

pris och kvantitet är minus
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.