Hej.
Någon som har erfarenhet av köksvask i mässing eller behandling som ser ut som mässing i avseende åldrande/ skötsel/ slitage mm? Har ingen lust att montera nåt som kräver puts varenda kväll, eller inte mycket mer så än rostfritt.
Tack på förhand!

Hej, en diskho slits, så är det. Den kommer få repor och inte alls va lika porrig som den va när du köpte den, jag har en tapwell black chrome, kan väl säga att den ser använd ut, vilket jag förväntade mig, vårdare jag den mer än min gamla vanliga vask, nej.

Tror dock man ser allt lite mer på vaskar som har olika nyanser

Tack. Att den får patina och slits på ett förskönande sätt är bara en fördel. Orolig för typ kemisk påverkan och slitage som förfular, fattar att det är upp till betraktaren men kanske kan förstås ändå. Förstår det tex som att det ofta är en rostfri vask som behandlas på nåt vis, kunde kanske bli så att det rostfria lyser igenom efter en tid vad vet jag?

Att det rostfria ska lysa igenom har jag inte sätt, och ijte på äldre mässinghoar som jag har demontera vid byte av bänkskivor, patina får dom

L Lopex skrev:
Hej, en diskho slits, så är det. Den kommer få repor och inte alls va lika porrig som den va när du köpte den, jag har en tapwell black chrome, kan väl säga att den ser använd ut, vilket jag förväntade mig, vårdare jag den mer än min gamla vanliga vask, nej.

Tror dock man ser allt lite mer på vaskar som har olika nyanser
Jag har svårt att fatta att en diskho kan vara porrig överhuvudtaget

• Gilla
Lopex
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Jag har svårt att fatta att en diskho kan vara porrig överhuvudtaget

En helt ny med nya skivor i natursten, har man rätt vask till det så ser det väldigt snyggt ut

Så här ser våran svarta ut på jobbet som inte direkt blir vårdad något

• Svart köksdiskho med viss smuts och vattenfläckar ovanför ett vit skåp och bredvid diskmedel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D Daniel Barnaniel skrev:
Hej.
Någon som har erfarenhet av köksvask i mässing eller behandling som ser ut som mässing i avseende åldrande/ skötsel/ slitage mm? Har ingen lust att montera nåt som kräver puts varenda kväll, eller inte mycket mer så än rostfritt.
Tack på förhand!
Vi funderar på precis samma sak. Hur gick det för dig? Blev det en mässingsho? ...hur ser den ut idag?

Undrar samma sak, funderar på en Tapwell i mässing!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.