681 läst ·
5 svar
681 läst
5 svar
Vaska bort 2 ton flis
Sååå stenläggningen börjar äntligen bli klar. Vart ett jäkla jobb i 2 år nu på fritiden men nu är 260kvm alldeles strax färdigt.
Satte i flis 2-6 och har väl något ton kvar. Nu ska tomten jämnas ut (jobbar lite parallellt med det) och gräsmatta ska sås på 600-700 kvm. Frågan är alltså, kan jag känna av tomten lite med det här eller är det för dränerande så gräset bara kommer att dö?
Har 60 kubik jord som kommer om någon vecka så funderar på att börja spada ut det eller försöka skänka bort.
Satte i flis 2-6 och har väl något ton kvar. Nu ska tomten jämnas ut (jobbar lite parallellt med det) och gräsmatta ska sås på 600-700 kvm. Frågan är alltså, kan jag känna av tomten lite med det här eller är det för dränerande så gräset bara kommer att dö?
Har 60 kubik jord som kommer om någon vecka så funderar på att börja spada ut det eller försöka skänka bort.
Menar du att jag bara kan använda flisen för att jämna ut och sen hälla över en dm jord eller så och sen så gräs?
Jag tror det kommer att trampas ner utmärkt, eller att gräset växer upp över det. Jag skulle nog använda det särskilt där du vill ha lite tåligare gräsmatta, som där du oftare går med skottkärra.
Då kastar jag på det de jag vill fylla upp lite och ser till att täcka ordentligt
. Var orolig att det skulle bli för dränerande där
Klicka här för att svara