Utdrag från Lantmäteriet.
"
Om du nyligen har betalat av ett lån hos din bank lämnar banken tillbaka datapantbrevet till dig genom att ägarregistrera det. Lantmäteriet administrerar ägarregistrerade datapantbrev i Pantsystem. Skriftliga pantbrev som skickas till oss för konvertering blir ägarregistrerade datapantbrev."
Du får ett brev från lantmäteriet att pantbreven nu är ägarregistrerade.
Nu är de inte vidare snabba, jag löste mitt lån i slutet av oktober 22 och fick brevet i slutet av januari.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.