Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Hejsan

Var idag och köpte ett par billigare utanpåliggande vägguttag (Gelia).
Min fråga är: Vart drar jag in nollan i denna kontakt (se bild) - är det endast att koppla in den på det andra stiftet?

Jag har normalt sett kört med ELKO & ELJO, där nolla, fas och jord är tydligt markerade, men nu fanns det inga fina markeringar :)

Mvh
Mikael

nv.jpg

Korrekt uppfattat! Det finns ju inte så många andra ställen att sätta fast den heller..

Jord i mitten sen fas och nolla på någon av de andra (spelar ingen roll)

Visst.. är en lätt/onödig fråga för alla som kan. Men lite onödigt att skälla ut och dumförklara TS för det?

Skulle jag dumförklara alla som skriver dumma frågor här skulle man ju inte få göra annat :rolleyes:

Då har jag rensat hårt i tråden, skärpning!

B
då va ju inga direkt påhopp.
man måste se allvarligt på el.

som moderator måste du ju se att vi bara ville visa att man måste ha koll på vad man gör.

hempularen> Jag hoppas att det du skrev som anledning till radering av mitt inlägg var ett misstag av bara farten. För jag gjorde definitivt inget påhopp på TS iaf. Mitt inlägg innehöll t.o.m. info som TS frågade efter

Ola78
Även jag stödde Ts, citerade snaggletooth och höll med honom i allt han skrev. Tycker faktiskt synd om Ts som jag tycker fick ganska grova påhopp mot sig. Man behöver inte vara elak mot folk för att man kritiserar nån.

B
grova påhopp va ju ej mina iallafall. vill ju bara man skulle se allvaret i frågan

T
Fan, nu missade man det roliga:(

OK, det var ett antal påhopp, och sedan en lång diskussion om påhoppet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.