2 238 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Vart sätter jag nollan?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Hejsan
Var idag och köpte ett par billigare utanpåliggande vägguttag (Gelia).
Min fråga är: Vart drar jag in nollan i denna kontakt (se bild) - är det endast att koppla in den på det andra stiftet?
Jag har normalt sett kört med ELKO & ELJO, där nolla, fas och jord är tydligt markerade, men nu fanns det inga fina markeringar
Mvh
Mikael

Var idag och köpte ett par billigare utanpåliggande vägguttag (Gelia).
Min fråga är: Vart drar jag in nollan i denna kontakt (se bild) - är det endast att koppla in den på det andra stiftet?
Jag har normalt sett kört med ELKO & ELJO, där nolla, fas och jord är tydligt markerade, men nu fanns det inga fina markeringar
Mvh
Mikael

Jord i mitten sen fas och nolla på någon av de andra (spelar ingen roll)
Visst.. är en lätt/onödig fråga för alla som kan. Men lite onödigt att skälla ut och dumförklara TS för det?
Skulle jag dumförklara alla som skriver dumma frågor här skulle man ju inte få göra annat
Visst.. är en lätt/onödig fråga för alla som kan. Men lite onödigt att skälla ut och dumförklara TS för det?
Skulle jag dumförklara alla som skriver dumma frågor här skulle man ju inte få göra annat
Moderator
· Stockholm
· 57 787 inlägg
Då har jag rensat hårt i tråden, skärpning!
hempularen> Jag hoppas att det du skrev som anledning till radering av mitt inlägg var ett misstag av bara farten. För jag gjorde definitivt inget påhopp på TS iaf. Mitt inlägg innehöll t.o.m. info som TS frågade efter
Moderator
· Stockholm
· 57 787 inlägg
OK, det var ett antal påhopp, och sedan en lång diskussion om påhoppet.