2 002 läst · 6 svar
2k läst
6 svar
Vårt nya kök, del 1 - bänkskiva
Tack för varningen, har nu kollat den tråden. Det där är som vårt 40 år gamla handfat, fast 1000 ggr värre. Jag oroar mig inte för det för vårt kök (annan blandning).G gaia skrev:
Däremot skulle https://www.byggahus.se/forum/threads/baenkskiva-kvartskomposit-flaeckar.325806/ kunna vara mer relevant. Men inte heller granit och annan sten som vi har som alternativ är helt bergsäkra mot fläckar, men vi tar risken. (Har granit i sommarstugan och har hittills klarat oss utan problem där.)
Oj! Lika avskräckande exempel med kvartskomposit ....
Granit som bänkskiva har jag bara positiva erfarenheter av men min favorit som arbetsyta är trots allt rostfritt trots att den får repor och blir .... snyggt patinerad . Jag skulle aldrig trivas i en som jag kallar det Wettex- kök.
Fundera ett tag till om du vill spendera din tid i köket på att laga mat eller att ta hand om alla överkänsliga ytor som inte duger att använda vid matlagning.
Granit som bänkskiva har jag bara positiva erfarenheter av men min favorit som arbetsyta är trots allt rostfritt trots att den får repor och blir .... snyggt patinerad . Jag skulle aldrig trivas i en som jag kallar det Wettex- kök.
Fundera ett tag till om du vill spendera din tid i köket på att laga mat eller att ta hand om alla överkänsliga ytor som inte duger att använda vid matlagning.
Rostfritt åkte ut redan i kvalet, trots att den var favorit hos en i juryn.G gaia skrev: