Vilken bänkskiva och backsplash ska vi välja?

• Antal röster
    12
Vi har nytt kök på gång, men behöver er hjälp att välja bland våra två återstående alternativ.

Bänkskivan kommer vara är 3,5 meter lång, och kommer ha plats för vask och spisjäll. Ovanskåp hela vägen.

Vita skåpluckor.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Hemmakatten
Att ha bänkskiva och stänkskydd i samma material är jättesnyggty och ger ett enhetligt lite lyxigt uttryck.

• Gilla
gaia och 1 till
  • Laddar…
läs tråden " få rent diskho" innan du bestämmer dej för komposit

G gaia skrev:
läs tråden " få rent diskho" innan du bestämmer dej för komposit
Tack för varningen, har nu kollat den tråden. Det där är som vårt 40 år gamla handfat, fast 1000 ggr värre. Jag oroar mig inte för det för vårt kök (annan blandning).

Däremot skulle https://www.byggahus.se/forum/threads/baenkskiva-kvartskomposit-flaeckar.325806/ kunna vara mer relevant. Men inte heller granit och annan sten som vi har som alternativ är helt bergsäkra mot fläckar, men vi tar risken. (Har granit i sommarstugan och har hittills klarat oss utan problem där.)

Oj! Lika avskräckande exempel med kvartskomposit ....
Granit som bänkskiva har jag bara positiva erfarenheter av men min favorit som arbetsyta är trots allt rostfritt trots att den får repor och blir .... snyggt patinerad :). Jag skulle aldrig trivas i en som jag kallar det Wettex- kök.
Fundera ett tag till om du vill spendera din tid i köket på att laga mat eller att ta hand om alla överkänsliga ytor som inte duger att använda vid matlagning.

G gaia skrev:
Oj! Lika avskräckande exempel med kvartskomposit ....
Granit som bänkskiva har jag bara positiva erfarenheter av men min favorit som arbetsyta är trots allt rostfritt trots att den får repor och blir .... snyggt patinerad :).
Rostfritt åkte ut redan i kvalet, trots att den var favorit hos en i juryn.

Det blev kvartskomposit, som nyligen kom på plats. (Dett skrivet på dagen ett år efter förra inlägget...)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.