10 135 läst ·
19 svar
10k läst
19 svar
vart köpa "avlånga" brunnar billigast...?
Jag gick in på deras sida och letade ÅF vilket var värdelöst så jag fick till att ringa till unidrain och få numret till en lokal säljare(fick två det ena avstängt). Han tog 20% "vinst" vilket ger ~524 kronor vinst för honom och då hamnade priset på 3143 kronor för hörnvarianten med hårsil. Frågan är om det går att göra så mycket mer på det priset, kanske ner till 3000 blankt då men sen måste man hitta någon som tar volymer från unidrain för att de skulle kunna pressa priset.
Nämnde jag att jag var den enda som köpt en sån brunn från honom
Lite unik är man allt med en sån.
Nämnde jag att jag var den enda som köpt en sån brunn från honom
Betr montering av Purus golvbrunnar fick jag följande svar (av deras produktchef) när jag frågade om montering av Purus Line invid vägg:
"Den kan placeras intill vägg om man vill, men det är viktigt att man tar reda på hos tätskiktsleverantören man tänkt använda om deras tätskikt klarar av placeringen. Det är nämligen tätskiktsleverantören som har fullt ansvar att det blir gjort på rätt sätt med sitt tätskikt."
trodde priset låg på 2800 för hörn varianten.v-g skrev:Jag gick in på deras sida och letade ÅF vilket var värdelöst så jag fick till att ringa till unidrain och få numret till en lokal säljare(fick två det ena avstängt). Han tog 20% "vinst" vilket ger ~524 kronor vinst för honom och då hamnade priset på 3143 kronor för hörnvarianten med hårsil. Frågan är om det går att göra så mycket mer på det priset, kanske ner till 3000 blankt då men sen måste man hitta någon som tar volymer från unidrain för att de skulle kunna pressa priset.
Nämnde jag att jag var den enda som köpt en sån brunn från honomLite unik är man allt med en sån.
andi_j:Kan bero på "provisionen" säljaren ville ha. Men nu var det denna försäljare eller ingen annan inom 30 mil så det var bara att betala utan jämförelse med andra. Inte alltid bra att bo på landet. 
Frågade och han sa 20% och jag anser det vara rimligt iom beställningsvara och låg åtgång dvs mer arbete/såld vara. Men men hursomhelst inget annat val så det är bara att gilla läget som ledin säger.
Frågade och han sa 20% och jag anser det vara rimligt iom beställningsvara och låg åtgång dvs mer arbete/såld vara. Men men hursomhelst inget annat val så det är bara att gilla läget som ledin säger.
Klicka här för att svara