letar efter vart man kan köpa en komlett sats med dillon mk3 handtag.
är det någon som har köpt från annat land och isf vart?

Vet att ´jag var ute efter en sån för ett par år sen, skulle då beställa den från deras hemsida, dock under orginalnamnet vilket jag inte minns men sök på google så hittar du säkert det. var mycket billigare än på dillon.nu

magnusss magnusss skrev:
letar efter vart man kan köpa en komlett sats med dillon mk3 handtag.
är det någon som har köpt från annat land och isf vart?
Här kommer ett svar 10år efter att inlägget skapades.
Numera är det Detroit Torch https://detroittorch.com som äger och tillverkar svetsen, som heter DHC2000 i USA.
Återförsäljare i Sverige är Scandria AB och de har tel nr. 08-920400 (deras hemsida www.scandria.com ligger tyvärr nere just nu). Jag köpte min Dillon MKIII hos dem för ca 25år sedan och de saluför den fortfarande, samt säljer reservdelar. Jag har precis pratat med dem för att beställa nya munstycken.

• Gilla
INTP
  • Laddar…
Mycket trevlig svets. Har en från 80-talet som jag köpt begagnad, såldes av Scandria redan då enligt etiketten på lådan.

• Gilla
Örny
  • Laddar…
Brukar finnas begagnad på blocket eller Tradera.

Ögnade snabbt egenom trådarna o höll på att sätta kaffet i halsen när jag läste rubriken. Men vid närmare titt stod det ju faktiskt nåt annat:rolleyes:

• Gilla
Shakula
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Ögnade snabbt egenom trådarna o höll på att sätta kaffet i halsen när jag läste rubriken. Men vid närmare titt stod det ju faktiskt nåt annat:rolleyes:
Fullt förståeligt Ola, det är ju viktigt att hålla isär verktyg och leksaker... :)

//Ronnie

• Gilla
Ola C
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.