Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Samma här.
Är det pga sommarhettan som de smält bort
Är det pga sommarhettan som de smält bort
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 680 inlägg
Behöver ni fler? 
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Jag har en plan. Men jag orkar inte berätta om den just nu.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 680 inlägg
Smileys to the people!!!!
Alla smileys har en kod som automatisk bytts yt till smileyn när man skickar inlägget. Håller man muspekaren på smileyn, ser man koden. Jag letade upp några och la de här. Det borde finnas fler så hittar ni fler, lägg dom gärna här
= :lying :
= : poop :
= :cool :
= :rolleyes :
= : p
= : oops :
= :thumbdown :
= :mad :
= :beer :
Alla smileys har en kod som automatisk bytts yt till smileyn när man skickar inlägget. Håller man muspekaren på smileyn, ser man koden. Jag letade upp några och la de här. Det borde finnas fler så hittar ni fler, lägg dom gärna här
Redigerat:
Kan det vara så att koderna på länken nedan funkar även här på BH? I så fall kan orden snart bli överflödiga då en bild som bekant säger mer än 1000 ord.
https://www.webpagefx.com/tools/emoji-cheat-sheet/
Om det funkar, håll tillgodo och tack alla för ett givande forum!
Edit: efter ett litet test så antar jag att de inte funkar som det var tänkt.
https://www.webpagefx.com/tools/emoji-cheat-sheet/
Om det funkar, håll tillgodo och tack alla för ett givande forum!
Edit: efter ett litet test så antar jag att de inte funkar som det var tänkt.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Nej, tyvärr så fungerar de inte.N nwin skrev:Kan det vara så att koderna på länken nedan funkar även här på BH? I så fall kan orden snart bli överflödiga då en bild som bekant säger mer än 1000 ord.
[länk]
Om det funkar, håll tillgodo och tack alla för ett givande forum!
Edit: efter ett litet test så antar jag att de inte funkar som det var tänkt.
Smileysar är omåttligt populära. I mobilens tangentbord finns tusentals varianter.
Vi använder dem ofta när vi skickar sms till varandra. Men av tekniska orsaker funkar de inbyggda smileysarna tyvärr inte i vårt forum.
Anledningen är att formatet på databasen vi använder i dagsläget tyvärr inte har stöd för det moderna unicode-format som krävs för att visa upp smileysarna och därför måste man idag först klicka på smiley-ikonen i formuläret och sedan välja någon av dem.
I väntan på att vi fixar problemet med databasformateringen tänkte jag att vi skulle försöka visa upp de vanligaste smileysarna hela tiden så att man slipper klicka två gånger och så att färre förhoppningsvis använder tangentbordets (som tas bort automatiskt när man postar).
För att testa detta hur detta skulle se ut så har jag inaktiverat några smileysar.
De mest populära smileysarna senaste månaden bland våra besökare verkar vara:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 680 inlägg
https://xkcd.com/927/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Nu har vi lagt tillbaka alla smileys igen. Så här ser det ut i desktop.
Och så här ser det ut i mobilen. I mobilen (eller i ipaden) kan man scrolla fram fler emojis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och så här ser det ut i mobilen. I mobilen (eller i ipaden) kan man scrolla fram fler emojis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara

