Per Eskilsson skrev:
För att så många som möjligt ska bli nöjda kommer "visa signatur"-möjligheten att slås på igen. Men för att alla ska bli nöjda måste vi köra ett script som bockar ur allas visa signaturinställningar. Därefter kan alla som vill se signaturer själva bocka i "visa signatur". Jobbet kommer att göras inom kort.
Eftersom inte alla användare vet/kan/känner till möjligheteterna med inställningarna så kanske det skulle vara ett alternativ att göra scriptet så att man väljer om man INTE vill se signaturerna. Mao att de visas i ett 'default läge' och valet att ta bort dem finns. Kan det vara en idé.

Får mig att dra parallellen till tex telefonförsäljare - jag måste anmäla mig till nix-registret om jag inte vill ha reklamen ...

Nä, det verkar betydligt vettigare att låta folk själva initiera signaturtillgängligheten som Per föreslog.

Drar du den parralellen så borde det vara så att de som eventuellt störs av signaturer kan välja att stänga av dem. Jag tror att det är fler som inte srörs av dem än som blir irriterade för att de inte kan läsa ostört.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.