14 838 läst ·
24 svar
15k läst
24 svar
vart får jag tag på 9,xmm masonit skivor?
Låter konstigt att du har 9mm masonite skivor. Har för mig att dom äldre masonite skivorna var 1/4 = ca 6mm. Största storleken på masonite nuförtiden är 8mm.
På denna sida kan du hitta mer info och även återförsäljare. http://byggmagroup.se/dt_subfront.aspx?m=2282
På denna sida kan du hitta mer info och även återförsäljare. http://byggmagroup.se/dt_subfront.aspx?m=2282
Känner precis igen dig! Måste vara ett Gullringshus?
Mitt hus är från 83 och jag har också 9mm masonite som är klammrad och limmad.
Håller på att bygga om toa/dusch + förråd uppe till toa/dusch/bastu och har just flyttat en innerdörr. Ska spika igen ett hål efter gamla dörren och är också på jakt efter 9mm skiva.
Låter som det blir att regla lite tätare och köra med 3mm masonite + 6mm gips samt limma ihop skivorna rejält...
Mitt hus är från 83 och jag har också 9mm masonite som är klammrad och limmad.
Håller på att bygga om toa/dusch + förråd uppe till toa/dusch/bastu och har just flyttat en innerdörr. Ska spika igen ett hål efter gamla dörren och är också på jakt efter 9mm skiva.
Låter som det blir att regla lite tätare och köra med 3mm masonite + 6mm gips samt limma ihop skivorna rejält...
något litet ställe som heter lindvedensbyggvaruhus. Han beställde hem den från något ställe i Göteborg tror jag.
Tror den kallas byggboard 10,2mm fast den är inte så tjock.. känns läskigt att beställa en som på papper är för tjock dock...
har för mig att jag sökte masonit som är 9,8..
jag har pratat med fabriken, de beklagar sig att många butiker påstår att skivorna inte tillverkas längre men dom gör det. fabriken kan hänvisa dig till ställen dom säljer till i ditt område. (iaf hjälpte dom mig)
Tror den kallas byggboard 10,2mm fast den är inte så tjock.. känns läskigt att beställa en som på papper är för tjock dock...
har för mig att jag sökte masonit som är 9,8..
jag har pratat med fabriken, de beklagar sig att många butiker påstår att skivorna inte tillverkas längre men dom gör det. fabriken kan hänvisa dig till ställen dom säljer till i ditt område. (iaf hjälpte dom mig)
Jag kollade lite med lindvedens fick tips på grossisten Jahrsten.
Enligt deras hemsida finns bl.a. Beijer som ÅF så jag ringde vår lokala Beijer-butik
och se, dom kunde få hem 9,2 mm Masonite-skiva 1200x2500 för 357:-
Tack för infon som ledde mig rätt!
Enligt deras hemsida finns bl.a. Beijer som ÅF så jag ringde vår lokala Beijer-butik
och se, dom kunde få hem 9,2 mm Masonite-skiva 1200x2500 för 357:-
Tack för infon som ledde mig rätt!
Klicka här för att svara