55 203 läst ·
243 svar
55k läst
243 svar
Värt att installera FTX
Lösvirkesbyggare
· HELSINGBORG
· 602 inlägg
Om det nu inte är vibrationerna som skapar brummandet. Utan att det är själva ljudet från aggregatet man hör från vinden.
Hur löser man detta isf? Ljudisolera taket?
På bilden ser ni var aggregatet sitter, bäst skulle ju vara om den satt ovanför tvättstugan. Men där sitter vindsluckan. Grönmarkerat är tillbygnad och garage med platt garagetak.
Hur löser man detta isf? Ljudisolera taket?
På bilden ser ni var aggregatet sitter, bäst skulle ju vara om den satt ovanför tvättstugan. Men där sitter vindsluckan. Grönmarkerat är tillbygnad och garage med platt garagetak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Lösvirkesbyggare
· HELSINGBORG
· 602 inlägg
Kolla ett par nätter innan du börjar med nästa åtgärd. Har du provat att sänka fläkthastigheten under natten? Jag gjorde så innan jag byggde om mitt och satte in fler ljuddämpare i systemet.
Nej jag har inte testat sänka hastigheten än, får se först om denna åtgärd hjälper något.banjoragge skrev:
De som installerade sa att man inte ska ändra hastighet för ofta, det sliter på kullagrena enligt dem.
Lösvirkesbyggare
· HELSINGBORG
· 602 inlägg
På vilket sätt då? Under de ca 50 år jag varit konstruktör och felanalytiker, har jag aldrig sett något sådant. Fråga dem vad som händerA Ace83 skrev:
Lösvirkesbyggare
· HELSINGBORG
· 602 inlägg
Jag tänkte inte ge mig på att göra det själv, tänkte om ventfirman skulle göra det. Vet inte hur de ställer sig till att eventuellt flytta aggregatet utan ytterligare kostnad. Därför jag undrar om det krävs mkt jobb. De installerade allt för ca 2 dagar senbanjoragge skrev:
Lösvirkesbyggare
· HELSINGBORG
· 602 inlägg
Skulle tro att de behöver 1dag.A Ace83 skrev:
Lösvirkesbyggare
· HELSINGBORG
· 602 inlägg
Just nu kör jag på frikyla eftersom det varit så varmt ute, så ville få ner tempen i sovrummen. Då går systemet in i " high" läge.R Runnis skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 291 inlägg
Stäng av det läget och kör normalt så ska det bli tystare