H
richardtenggren richardtenggren skrev:
Man lär alltid sig något nytt, jag har mest sett Atlas och Sandvik. Såg att AMV verkar köra Montabert drifters vilket är mer bekanta för mig.

Men som vi brukade säga, gult är fult ;)

Så det var till denna maskin som den fula kabeln var ämnad? ;)
klart vi har 1 st Sandvik men den är diesel driven.
Och ett par Atlas men går mest i amv hos oss.
Så ja.
Kabeln är för dessa.
Har elskåp med in i tunneln med 1000 volt och 400 i.

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Staffans2000
Det är lätt att spola ut, uttaget ordentligt vid storstädning.
Taget i ett badrum i ett hotell i Oslo nyligen.

Handdusch bredvid ett öppet eluttag i ett hotellbadrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bulldoozer:D

• Wow
  • Haha
  • Gilla
Krokben och 7 till
  • Laddar…
M
Huddingebo Huddingebo skrev:
I vilka länder ska de hitta den infrastrukturen?
Det lär ju inte påskynda försäljningen, än så länge har de ju inte sålt en enda bil till oberoende slutanvändare utanför den egna testverksamheten.
vad jag förstått det som så är USA i princip deras enda marknad. Stora företag med egna lagerdepåer där man kan installera Teslas Megacharger och på så vis få infrastrukturen att komma fram.
Går ju säkert att ladda med låg spänning också, men det lär ju ta ett tag.

Laddar en lastbil från 0-80% på strax över 30min och då kan den köra vidare dryga 60mil.

M
Huddingebo Huddingebo skrev:
I vilka länder ska de hitta den infrastrukturen?
Det lär ju inte påskynda försäljningen, än så länge har de ju inte sålt en enda bil till oberoende slutanvändare utanför den egna testverksamheten.
https://www.tesla.com/semi

Den har en helt sinnessjuk spec, så om den kommer i produktion som utlovats (avtal med bla Pepsi finns redan) så ska det bli kul att se om den verkligen levererar.

de kommer alltså ladda monstret med 1,6MW, vilket är helt sinnessjukt. Dock ska solel stå för en stor del av elproduktionen, vilket skulle minska behovet av ordinarie infrastruktur.

M Marcussjogren skrev:
[länk]

Den har en helt sinnessjuk spec, så om den kommer i produktion som utlovats (avtal med bla Pepsi finns redan) så ska det bli kul att se om den verkligen levererar.

de kommer alltså ladda monstret med 1,6MW, vilket är helt sinnessjukt. Dock ska solel stå för en stor del av elproduktionen, vilket skulle minska behovet av ordinarie infrastruktur.
Det kräver 2000m^2 solceller och du kan bara ladda dagtid när det är toppenväder….

• Gilla
BSOD
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Det kräver 2000m^2 solceller och du kan bara ladda dagtid när det är toppenväder….
Det är väl Tesla så vi kan nog förutsätta att de har en stor vägg med batterier där också?

M
D Daniel 109 skrev:
Ja jag säger inte emot dig, men den första laddaren är eller håller på att installeras i Californien och ska kunna leverera 100MW :)

M
Mikael_L Mikael_L skrev:
Vad var det nu denna tråden hette? :thinking: :rolleyes:

Då denna ständigt blir förstörd så får jag väl rekommendera
[länk]

För den som har någon hemsk elkoppling att visa upp!
Sorry! Nu ska jag vara tyst :)

Stickan56
tommib tommib skrev:
För övrigt en rätt märklig lägenhet med en stor elcentral i ett bostadsrum och en lång korridor. Måste vara en ombyggd lokal av annat slag.
Precis, det är ett kontor, Det sitter ett videokonferenssystem på väggen till vänster.

/Stickan

• Kontorsrum med videokonferenssystem på väggen, träbokhylla och grå soffa.
    Skapa konto
  • Gilla
Manhunter
  • Laddar…
Någon som ser felet?
Rörigt serverrum med trassliga kablar och en förbryllad person i bakgrunden.
Skapa konto

• Wow
  • Haha
Immobil och 1 till
  • Laddar…
Bronken
Man i suddig bild står för nära ett byggprojekt, detaljer områdat med röd cirkel.

Han står för nära för att se det. Jävla amatör.

• Gilla
  • Haha
fredrik.johansson och 9 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Någon som ser felet?
[bild]
Svårt att se den dåliga elkopplingen bakom all nätverkskabel. Men det kanske är PoE inblandat...

Edit: Sedan brukar jag ha dokumentation på alla kopplingar så man redan vet vilka uttag man ska titta på.

S sjoelund skrev:
Svårt att se den dåliga elkopplingen bakom all nätverkskabel.
Så länge vi inte pratar fiber går dit el i normala nätverk också... ;) Åtminstone om det inte är riktigt dåligt kopplat. :surprised:

Mikael_L
Alfredo Alfredo skrev:
Någon som ser felet?
[bild]
Med händerna i byxfickorna får man inget gjort!!

(Iaf inget som arbetsgivaren har lust att betala för!)

• Gilla
Bronken
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.