6 053 läst ·
18 svar
6k läst
18 svar
(VARNING, SKRATTSHOCK) Skarva kabel till termostaten till elburen golvvärme
Jag använder termostaten och golvvärmen för att kommunicera elpriset - när det är varmt och gott på morgonen så har det varit en billig nattS SueCia skrev:Jävlar vad skumt resonemang att termostaten inte ska synas, men det är ju såklart upp till dig. Jag är snarare tvärtom, termostaten ska monteras på perfekt höjd för att manövreras i normal ståhöjd
Tror det är svårt att göra något åt det där utan en större insats från elektriker. Man nöjer sig ju liksom inte med utanpåliggande lister i ett sprillans nytt badrum![]()
Mät, mät motståndet före och efter du skarvar så vet du.partyoverallt skrev:
Lite repetering till vissa svar. Den är wifi, och jag vill att det ska funka utan wifi också.
Dessutom är det t2röd och det finns inga fönster endast ftx frånluft. Det finns även vattenburen handdukstork med termostat i rummet. Så jag tror inte jag borde få problem med matta som ligger på eller ojämn värme. Det borde inte bli så i varje fall.
Men:
Detta var egentligen hela frågan, går det alltid att skarva?
Staven visar hur långt till höger jag måste flytta termostaten, alltså till andra sidan staven.
Jag ämnar nu att
- sätta doslock, men borde ha någon silikon ring genom locket tänker jag och dra sladden igenom. Någon som känner till en sådan lösning?
- borra hål igenom båda stommarna och dra sladd igenom
- sätta termostaten i utanpåliggande ram
- montera ip44 gummiring på termostaten från leverantören
Jag ämnar nu att
- sätta doslock, men borde ha någon silikon ring genom locket tänker jag och dra sladden igenom. Någon som känner till en sådan lösning?
- borra hål igenom båda stommarna och dra sladd igenom
- sätta termostaten i utanpåliggande ram
- montera ip44 gummiring på termostaten från leverantören
Klicka här för att svara