18 495 läst ·
25 svar
18k läst
25 svar
Varning för Whiteaway!
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Jag handlar inte på nätet för att det är billigt, utan för att det är bekvämt. Hellre för mig att de höjer priset och levererar säkert.
Nimajneb, du har nog rätt. Det skulle bli alldeles för mycket administration om butikerna skulle straffas för att de inte håller vad de lovar. Man får trösta sig med att de straffas genom att de får ett dåligt rykte och att kunderna som behöver sin vara i tid kan välja en konkurrent med bättre förmåga att leverera i tid.
Nimajneb, du har nog rätt. Det skulle bli alldeles för mycket administration om butikerna skulle straffas för att de inte håller vad de lovar. Man får trösta sig med att de straffas genom att de får ett dåligt rykte och att kunderna som behöver sin vara i tid kan välja en konkurrent med bättre förmåga att leverera i tid.
Då har du alltså åberopat din ångerrätt i tid. Bara att stå på dig och skicka tillbaka kylen. Du kan dock inte kräva att de hämtar den, vid utnyttjande av ångerrätten står du själv för fraktkostnadenmariatherese skrev:
Medlem
· Västragötaland
· 1 035 inlägg
Vilket naturligtvis gör att returrätten faller på sin egen orimlighet. Då skall jag förutom fraktkostnaden (vilket jag kan tycka är rimligt) emballera samt försäkra samt acceptera 20% avdrag för att jag avemballerat. Då har jag ju betalat för kylen igen (inte riktigt men jag har betalt för EN kyl i alla fall).
Jag hade varit jättenöjd med kylen och gladeligen betalat den om jag hade fått frysen. Jag tycker inte det är riktigt samma sak som om jag hade utnyttjat min ångerrätt. Tyvärr är väl inte förseningen lång nog för att betecknas som avtalsbrott (än).
Jag hade varit jättenöjd med kylen och gladeligen betalat den om jag hade fått frysen. Jag tycker inte det är riktigt samma sak som om jag hade utnyttjat min ångerrätt. Tyvärr är väl inte förseningen lång nog för att betecknas som avtalsbrott (än).
Då är vi två! Fy fasen sickna pajasar! Barnens julklapp (tv-spel) var trasigt vid leverans. Dock fick man inte byta utan var tvungen att göra ett återköp (öppet köp) och sedan köpa ett nytt. Efter en månad hade de inte ens lyckats kolla på konsolen för att kunna ge oss pengar tillbaka. Sedan fanns spelet inte längre i lager och skulle inte komma in igen. Slutade med att Webhallen fick en nöjd kund istället.Marlen Eskilsson skrev:
Medlem
· Västragötaland
· 1 035 inlägg
Det är rimligt. Men eftersom alla har sina egna modellbeteckningar på de större märkena så gissar jag att det kan bli lite klurigt att hitta rätt. Men jag tror faktiskt att det lutar åt det just nu. Undras vad de anser att kylens andel av paketpriset är? Jag kan ju gissa.Nimajneb skrev:
Renoverare
· västra götaland
· 809 inlägg
det kan ju finnas någon billig frys på blocket som du kan köpa och förvara det frysta i sålänge?, eller vänner och familj kanske har plats i frysarna...
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Klicka här för att svara
