175 998 läst ·
844 svar
176k läst
844 svar
Varning för Svanströms El&VVS
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 937 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 937 inlägg
Knappast att man får två timmar gratis, men ok, du tolkar det så.E El-Löken66 skrev:
Härligt om dina hjärnceller äntligen börjar arbeta. Jag har hela tiden varit tydlig med att hinns allt arbete, resa, rengöring av verktyg etc med på 2 timmar så är det 2 timmar man ska betala för, men in kom en person och började yra om fackliga avtal och lagar...E El-Löken66 skrev:
Vi får väl se, om du äntligen fattar...E El-Löken66 skrev:
Edit: Efter att jag försökt läsa löken senaste alster så inser jag att hissen nog aldrig kommer gå hela vägen upp.
HahahaLeffeA skrev:
Du är galen men det ligger en del i vad du skriver.
Han har ju fått stopp i ören och fixar det inte själv och dessutom på tider utanför vanlig arbetstid och det finns en firma som vill fixa det.
Visst kan vissa tycke det är saltad nota men för katten lär sig fixa sånt själv.
Har man eget hus behöver man nog klara lite själv
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 297 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 297 inlägg
Det är ju ingen nota som varit saltad i den här tråden dockoptimum skrev:
Åjo, att debitera en timmer på jour för att spola ren en pump som troligen gick på några minuter är att salta räkningen.S SueCia skrev:
Men ärligt talat hade jag haft behov att få hjälp med motsvarande hade jag gärna betalt samma.
Ibland kan man behöva hjälp och då är fakturan inte stora problemet.
Ljuger inte.Fairlane skrev:
Men det är uppen bart att ni är rätts haverist och anarkist.
Vi kommer aldrig få er för stå. Allt står redan i tråden. En dag kan ske du orkar läsa den. Och för stå. Vi håller för nu.
T S är troligen nöjd med responsen.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 297 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 297 inlägg
Jag är helt övertygad om att det tog mer än bara ett par minuter att ta omvägen till firman för att göra rent utrustningen. Nu är vi dock ute o gissar, men jag tror att jag har sannolikheten på min sida att det tog mer än ett par minuter extra bara för resan, sen tillkommer såklart rengöringen.optimum skrev:
Jag tror du tänkt fel om matten, det var nog mer än tre timmar!E El-Löken66 skrev:
Tänk detta scenario:
Rök löken sitter med fru gan och kollar på Ben Hur. Kun Den ring Er, Stopp i Av Lopp.
Lök Röken vill kolla klart på Ben Hur. Men nu är lök en störd av dumma kund en Tomte Faras. Star tar klo ckan. Efter en timme är filmen klar. Lökens fru vill dock ha mer chips. Löken åker till ICA. 30 minuter. Åker sen hem igen. 20 minuter. Ger chips till frugan. Hittills 60+30+20. Nu börjar resan. Löken måste tanka och tvätta bilen. 40 minuter. 60+30+20+40. Framme vid kunden. Pratar skit i 20 minuter med en komips från telefonen i bilen. Rensar skit i 5 minuter hos kunden. 60+30+20+40+20+5. Åker hem men kommer på hungring. Kör förbi McDonalds. 60+30+20+40+20+5+20+20. Kommer hem, tar av skitiga käder. duschar. Träffar frun på väg ur duschen och blir 12 minuter extra innan kläder på. 5+20+12. Nu äntiligen är Löken tillbaka i soffan och uppdraget slutfört. Totalt 60+30+20+40+20+5+20+20+5+20+12. 4h och 12 minuter in alles. Löken rundar uppåt. 5h. Tomte Fair får betala! Jour är jour!
Ser att du citer men.J JohanLun skrev:Jag tror du tänkt fel om matten, det var nog mer än tre timmar!
Tänk detta scenario:
Rök löken sitter med fru gan och kollar på Ben Hur. Kun Den ring Er, Stopp i Av Lopp.
Lök Röken vill kolla klart på Ben Hur. Men nu är lök en störd av dumma kund en Tomte Faras. Star tar klo ckan. Efter en timme är filmen klar. Lökens fru vill dock ha mer chips. Löken åker till ICA. 30 minuter. Åker sen hem igen. 20 minuter. Ger chips till frugan. Hittills 60+30+20. Nu börjar resan. Löken måste tanka och tvätta bilen. 40 minuter. 60+30+20+40. Framme vid kunden. Pratar skit i 20 minuter med en komips från telefonen i bilen. Rensar skit i 5 minuter hos kunden. 60+30+20+40+20+5. Åker hem men kommer på hungring. Kör förbi McDonalds. 60+30+20+40+20+5+20+20. Kommer hem, tar av skitiga käder. duschar. Träffar frun på väg ur duschen och blir 12 minuter extra innan kläder på. 5+20+12. Nu äntiligen är Löken tillbaka i soffan och uppdraget slutfört. Totalt 60+30+20+40+20+5+20+20+5+20+12. 4h och 12 minuter in alles. Löken rundar uppåt. 5h. Tomte Fair får betala! Jour är jour!
![]()
Ingen kommer läsa din vägg av text. Prova radera in lägger och skriv ett ordentligt.
Detta har malts och malts i tråden.M Micke7700 skrev:
Repliken blir att om du har sådana verktyg som kostar lika mycket att rengöra som att köpa så se till att ha flera så du kan lämna hos kund om de önskar.
Du verkar ny.
Låter inte vidare proffesionellt att lämna verktyg hos kunden för rengöring/destruktion. Dessutom sjuka slösaktig miljömässigt.Farstatjej90 skrev:
Nej jag hade sagt att jag kan rengöra det åt honom på fem minuter istället för hans extra timme.Jonatan79 skrev:
Men om han hade sagt att han ska fakturera en timme för att rengöra det så hade jag velat ha det!😊
Bajs på "verktyget"LeffeA skrev:
😂
Jonatan79 skrev: