179 441 läst ·
844 svar
179k läst
844 svar
Varning för Svanströms El&VVS
MultiMan skrev:
Visst låter det för bra för att vara sant för en lurad svensk? Dock är det sant vad du än tror.
Du kan gärna titta på Youtubekanalen jag länkade till då han dokumenterar sitt jobb med hjälmkamera bl a och han har även livechatt ibland där man kan ställa frågor. Priset jag skrev om gäller utryckning till privatperson med stopp i avloppet. Vid större jobb åt andra företag är det givetvis andra priser som gäller. Men även om det tar en hel dag att rensa rören hos en privatperson så är det fast belopp på Aus$300. Oftast går det ju mycket fortfare då han är väldigt duktig på att felsöka.
Vad som inte ingår är om han hittar kollapsade rör i marken, då fotograferar han och markerar på marken var felet finns, så får kunden ringa en rörmokare som byter ut. Han gräver och fixar ibland dock i priset för att komma åt där det saknas spolbrunnar och luckor, men större rörbyten ingår ej.
Varför ska han ha en sökbar prislista när det är fastpris 300?
Privatpersonjobb utomhus med lite gräv:
[media]
Mestadels inomhusjobb där han städar bort det värsta efteråt:
[media]
Högintensivt företagsjobb som troligen ger betydligt mer än 300:
[media]
Vill dock påpeka att han inte har sagt att han tar mer till företag än privatpersoner, så det är jag som gissar bara.
Så du jämför kostnaden med ett företag som ligger 15586km från varandra? När man flyger till Sydney så passerar man flera länder där man säkert kan hitta någon som gör jobbet för 1kr och skulle dessutom vara överlycklig för att ens få ett jobb..
Men är du påriktig eller? Det är säkert OK för ett företag att debitera 1 extra jourtimme för rengöring av verktyg efter ett jobb men det finns ingen seriös firma på denna planet som hade kunnat med att göra det... snacka om att inte vilja ha nöjda kunder.RoTe skrev:
Jag tycker att vi har ältat detta tillräckligt, du har alla svar från precis varenda liten millimeter av spektrat redan i denna tråden så låt den dö istället.L Lelleirra skrev:
Nu heter jag visserligen Svanström, men så gör 1 757 andra svenskar också och jag är varken elektriker eller VVS-snubbe och har inget med företaget Svanströms El och VVS, så varför taggar du mig? Tror du att alla som heter Ericsson i efternamn har en beslutsfattande position i telekommunikationsföretaget med samma namn också?E El-Löken66 skrev:
Som sidonotering, eftersom du irriterat mig, så vill jag påpeka att sammansatta ord alltid skrivs ihop på svenska, BESVARA och BORTAVARO. Vem fan särskriver besvara?
Klicka här för att svara