179 475 läst ·
844 svar
179k läst
844 svar
Varning för Svanströms El&VVS
If you don’t like it then go on YouTube and learn how to do the Jobb and do it yourself, problem solvedJ Jowan1 skrev:
Medlem
· Stockholm
· 4 631 inlägg
Wow! Vilken internetriddare vi har här? Ålder på dig? Ung 20 eller äldre 50+?H hllvkn skrev:Farstatjej, de personer (två olika) som kommenterade ditt inlägg verkar ha begränsad läsförståelse.
Däremot känner jag att din syn på att Sverige inte skulle vara friskt, för att någon som jobbar 0700-1600 tackar nej till 1280kr ”svart” på jourtid är svårt att få ihop.
Hen kanske har familj och inte vill rycka ut mitt i natten på ännu fler uppdrag.
Och tjänar hen redan 40.000kr, bor i hyresrätt för 7000kr i Marieflen (för att inte sätta någon faktiskt stad på kartan). Så är det inte säkert att lyckan eller livsglädjen ökar av att tjäna 1280kr/h svart på oplanerad och obekväm arbetstid.
En fredagseftermiddag är det lätt att missa att det farstatjej citerade avslutade med "svart".
Aja sånt som händer, nu ska jag inte gå OT här mer.
Edit: nvm såg du var 43 barre, herregud 😂
Att TS har skrivit en ganska otaktisk rubrik där man droppat namnet på ett företag är kanske inte det optimala och TS tänker inte likadant som mig.
Men att påstå att TS är sinnesslö, dum i huvudet eller har asperger är bedrägliga argument.
Som om att vi andra är jämt så himla smarta i vår vardag, aldrig får p-böter, gör allt rätt och aldrig upprörs över ett pris...
Caset i sig är fortfarande intressant.
Men att påstå att TS är sinnesslö, dum i huvudet eller har asperger är bedrägliga argument.
Som om att vi andra är jämt så himla smarta i vår vardag, aldrig får p-böter, gör allt rätt och aldrig upprörs över ett pris...
Caset i sig är fortfarande intressant.
J Jowan1 skrev:Håller med. Här har de debiterat en timme extra på jourtaxa bara för att man
jag misstänker att du ringt deras jour då kostar det pengar. Man får välja att betala eller ha kvar problemet tills dom kan komma på vanlig tidJ Jowan1 skrev:
Besserwisser
· östergötland
· 2 773 inlägg
Det lustiga är att TS angriper argumentet från helt fel håll. De handlar mer om att ha rätt verktyg med sig inte vad det kostar.
Men jag antar att jobbet tog 10 minuter och de fakturerade mer än 2 timmar. Vilket är retsamt en vardag men förödande på jour. Men det var inte det som retade ts?
Men jag antar att jobbet tog 10 minuter och de fakturerade mer än 2 timmar. Vilket är retsamt en vardag men förödande på jour. Men det var inte det som retade ts?
SL långtjock skrev:
J Jowan1 skrev:Hej!
Svanströms debiterar 1280 SEK i rengöring för ett verktyg som kostar 1355 SEK i inköp för en privatperson (allt ex moms och utan rabatter som alla företag har).
Akta er för att använda Svanströms El&VVS.
Mvh
Johan With
Svagt! De borde heta Svagströms El istället.J Jowan1 skrev:
Svagt! De borde heta Svagströms El istället.
Men tänk om han redan har gjort rent den 34 gånger då? Då är den ju inte ens värd en timme. Den är ju redan betald!😂S SueCia skrev:
Undrar hur många gånger han har gjort rent den där avlopsprylen? 🙀