Ja fick följade vi tar timtid jourtid och restid vill du ja kommer? Så då ska dom fan inte plocka min Plånbok

Det är ju som handla mat och sen blir det 150kr påslag för kassören ska ha lön typ

Då skickar bluffarna en ny faktura där dom ökat timmarna mef en halvtimme och tagit bort admin avgiften samt minskat reskilometerna med 10km hm tror dom ja är dum nu vet ja dom ljugit för Mig och det korekta timtiden är ju den första. Samt att dom Ljugit om km delen

Vet du inte ens hur länge dom varit hos dig??

Tro fan det ja klockade med stoppur va tror du. Så ja vet På minuten

Han var hos mig ink restiden 2h 24minuter

Var han hos dig efter ordinarie arbetstid och bytte cirk. pumpen?

mvh

Jopp det va ett jourjobb tyvärr

Åker själv jour och räknar tid från att bilens startas till den parkeras igen hemma på gårdsplanen då har jag skrivit faktura underlaget och kunden har skrivit på, det är dom rutinerna vi har.

Fyller i att har man sagt ett pris för en begagnad artikel så skall man hålla det och skriva det på arbetsordern så den personen som knappar in räkningen är informerad vad som gäller.

mvh

Redigerat:
spekerök skrev:
Åker själv jour och räknar tid från att bilens startas till den parkeras igen hemma på gårdsplanen då har jag skrivit faktura underlaget och kunden har skrivit på.

mvh
Nää, fakturan får du inte skriva på betald tid, den ska du ju bjuda på...

Jensaro>> faktura underlaget=Arbetsordern, materialet som förbrukats, antal timmar jobbet har tagit, framkörning Sedan behandlar en person denna info som sedan blir en räkning/faktura i brevlådan.

Sedan är jag en snäll röris kan jag tillägga, det bjuder jag på;)

Sundsvalltimrå>>Tog du rot avdrag på arbetet?

mvh

Redigerat:
Speke: jag var ironisk, jag tycker den här tråden är lite smått komisk. Förstår inte att man hakar upp sig på detta och dessutom går ut och varnar för firman.. TS gjorde själv liknelsen med matvaruaffären.. Med betalt till kassören, jag skulle snarare likna det vid att vissa affärer tar betalt för plastkassen, andra inte. Trots detta saknas stora banderoller vid entrén med info om detta..

sundsvalltimrå skrev:
Okej dom gör bra jobb men en fakturaavgift på 240kr är helt fel. Dom fakturerar 0.5h på varje faktura för administrativt arbete. Det ska ju ingå i rörkillens timpris anser ja. Det är ju helt förkastligt att detta läggs på kund.
Jag tycker det var kreativt av firman. Hittills har hantverkarfirmorna enbart kunnat ta betalt för (som jag kommer på i en hast - fyll på den som kan):
  • Den faktiska arbetstiden
  • Pauser
  • Restiden till och från arbetsplatsen
  • Milkostnad för fordon
  • Servicebilsavgift
  • Material
  • Påslag på material
  • Arbetstid och restid för att handla material
  • Hyra för maskiner och verktyg
  • Påslag på hyran för maskiner och verktyg
  • Arbetstid och restid för att hämta och lämna det som ska hyras
  • Förbrukningsmateriel
  • Påslag på förbrukningsmateriel
  • Arbetstid och restid för att handla förbrukningsmateriel
  • Underentreprenörer
  • Påslag på fakturor från underentreprenörer
  • Avfallshantering
och det kan naturligtvis kännas som en lite begränsad palett att välja från. Men att även ta betalt för den administrativa personalen öppnar helt nya möjligheter. Framför allt så är det någonting som är fullständigt utanför kundens kontroll. Petiga kunder kan stå med stoppur, de kan räkna, mäta och väga, men knappast någon kommer att tränga sig in på kontoret och börja analysera administrativa rutiner.

(Fast det är kanske inte så kreativt egentligen. Förmodligen har de varit i kontakt med någon advokatbyrå och fått lära sig hur man verkligen debiterar. Advokatbyråerna tillämpar redan det där med att debitera för administrativ personal fullt ut.)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.