15 666 läst ·
27 svar
16k läst
27 svar
varning för parkettbutiken.se/parkettstudion.se
I slutet på maj hittade jag en annons på blocket att parkettbutiken hade tarkett valnöt till ett bra pris. Perfekt, tänkte jag och mailade att jag var intresserad. Svaret kom snabbt att det fanns kvar och dom skickade en faktura som jag skulle betala omgående så skulle golvet komma. Golvet kom men det saknades 5 paket...och nu börjar trasslet. De resterade paketen skulle komma efter helgen dvs några dagar senare då någon enligt parkettbutiken råkat sälja dessa 5 paket.
Nåja, jag kan väl vänta några dagar tänkte jag.....men när måndagen kom och inga paket låg på min uppfart ringde jag parkettbutiken...inget svar...skickade mail..inget svar..skickade SMS...inget svar...den dagen.... Så fortsatte det 2 veckor utan att få ett svar på vare sig telefon, mail eller SMS.
Ringde till butiken istället för det mobilnummer jag fått och då svarar en herre " Du har köpt golvet av internet butiken och det har jag inte med att göra, det e skiljda delar" jaha sa jag men kan du be att XXXXX ringer mig för jag måste få ett svar. XXXXX hör fortfarande inte av sig och jag fortsätter med telefon, telesvar, mail och SMS i några dagar till utan några svar. Ringer tillbaka till butiken med samma svar som tidigare "skilda delar, men jag ska träffa XXXXX senare idag så jag ska säga till honom att höra av sig" Betyder det att XXXXX kommer höra av sig till mig idag eller i morgon frågar jag, "det kan jag inte lova" får man till svar.
Ingen hör av sig, skickar några mail till och ringer ett par gånger utan framgång. Ringer butiken igen efter några dagar, samma visa igen "de e skilda företag du får ta det med XXXXX". Jaha sa jag men jag har jagat honom i över 3 veckor nu utan att få tag i honom så be att XXXXX hör av sig annars kommer jag ju ringa dig varenda dag tills jag får tag i honom. "Jag kan inte lova att han hör av sig men jag be honom höra av sig" fick jag till svar.
Väntade 2 dagar på att han skulle höra sig samtidigt som jag ringer, mailar och sms:ar fortfarande inget...
Dags att ändra taktik. Svarade på en av pakettbutikens annonser på blocket och sa att jag heter Anders (med en ny mailadress) och är intresserad av att köpa golv. Svaret dröjde inte på sig, en timme senare kom ett mail med uppgifter hur köpet skulle gå till. Väntade en dag med mailsvaret och skrev att jag har några frågor och "då jag inte kan nå dig på telefon ber jag dig ringa på 070-XXXXXXX (kontantnummer) så vi kan avsluta köpet"
Det tog en halvtimme, " Hej det här är XXXXX från parkettbutiken" BUSTED.
Han sa nu resterade golv skall med 99% sannolikhet komma den 18 juni, så det var bara att vänta..... till den 19 då inget golv har kommit och jag skickar ett SMS som jag faktisk fick svar på. "Ditt golv kommer på måndag eller tisdag".
Och vet ni vad, när jag kom från jobbet igår (måndag) så låg faktisk golvet där!!! Helt otroligt.
Jag har säkert glömt ett och annat samtal till butiken men jag hoppas poängen gått fram iallafall.
Slutsatser:
1.Svara på blocket annonser för att få tag i parkettbutiken.
2.Hade XXXXX svarat mig direkt behövde jag inte känna mig blåst i tre veckor och kunnat lagt tid på viktigare saker än att jaga.
3. Läs igenom ovanstående innan ni köper golv från parkettbutiken.
4. Aldrig mer.
Mvh telefonräkningen
Nåja, jag kan väl vänta några dagar tänkte jag.....men när måndagen kom och inga paket låg på min uppfart ringde jag parkettbutiken...inget svar...skickade mail..inget svar..skickade SMS...inget svar...den dagen.... Så fortsatte det 2 veckor utan att få ett svar på vare sig telefon, mail eller SMS.
Ringde till butiken istället för det mobilnummer jag fått och då svarar en herre " Du har köpt golvet av internet butiken och det har jag inte med att göra, det e skiljda delar" jaha sa jag men kan du be att XXXXX ringer mig för jag måste få ett svar. XXXXX hör fortfarande inte av sig och jag fortsätter med telefon, telesvar, mail och SMS i några dagar till utan några svar. Ringer tillbaka till butiken med samma svar som tidigare "skilda delar, men jag ska träffa XXXXX senare idag så jag ska säga till honom att höra av sig" Betyder det att XXXXX kommer höra av sig till mig idag eller i morgon frågar jag, "det kan jag inte lova" får man till svar.
Ingen hör av sig, skickar några mail till och ringer ett par gånger utan framgång. Ringer butiken igen efter några dagar, samma visa igen "de e skilda företag du får ta det med XXXXX". Jaha sa jag men jag har jagat honom i över 3 veckor nu utan att få tag i honom så be att XXXXX hör av sig annars kommer jag ju ringa dig varenda dag tills jag får tag i honom. "Jag kan inte lova att han hör av sig men jag be honom höra av sig" fick jag till svar.
Väntade 2 dagar på att han skulle höra sig samtidigt som jag ringer, mailar och sms:ar fortfarande inget...
Dags att ändra taktik. Svarade på en av pakettbutikens annonser på blocket och sa att jag heter Anders (med en ny mailadress) och är intresserad av att köpa golv. Svaret dröjde inte på sig, en timme senare kom ett mail med uppgifter hur köpet skulle gå till. Väntade en dag med mailsvaret och skrev att jag har några frågor och "då jag inte kan nå dig på telefon ber jag dig ringa på 070-XXXXXXX (kontantnummer) så vi kan avsluta köpet"
Det tog en halvtimme, " Hej det här är XXXXX från parkettbutiken" BUSTED.
Han sa nu resterade golv skall med 99% sannolikhet komma den 18 juni, så det var bara att vänta..... till den 19 då inget golv har kommit och jag skickar ett SMS som jag faktisk fick svar på. "Ditt golv kommer på måndag eller tisdag".
Och vet ni vad, när jag kom från jobbet igår (måndag) så låg faktisk golvet där!!! Helt otroligt.
Jag har säkert glömt ett och annat samtal till butiken men jag hoppas poängen gått fram iallafall.
Slutsatser:
1.Svara på blocket annonser för att få tag i parkettbutiken.
2.Hade XXXXX svarat mig direkt behövde jag inte känna mig blåst i tre veckor och kunnat lagt tid på viktigare saker än att jaga.
3. Läs igenom ovanstående innan ni köper golv från parkettbutiken.
4. Aldrig mer.
Mvh telefonräkningen
Vi har också köpt parkett från denna företag. Vi fick levererat av den Södertälje försäljaren. Vi köpte för 60m2 och det kom i tid.
Men vi har inte öppnap paketerna först än nu efter 1 månad eftersom vi var inte klara med tak och väggmålningen. När vi började öppna paketerna då hade vi olika stavlängder i paketet. Vi fick en prov på en 3 stav ek parkett där stavlängderna var på ca 25-32cm långa. Igår öppnade vi alla paket för att se hur alla ser ut. 10 paket som täcker ca. 25kv var så långa att vi började undra att något är fel. Stavarna var från 37-57 långa.
Min gubbe var riktig arg eftersom det var jag som gjorde köpet och nu är vi fast efter vi har inte tillrekligt samma långa stavlängder.
Det skulle väldigt fult ut om vi skulle blanda ihopp dessa långa bitar.
Vi har ringt till försäljaren och han har lovat komma sen i måndags men ingenting har hänt. jag har skickat sms, ringt igen lämnat meddelande men inget svar.
Nu har jag ringt till butiken och frågat efter vår försäljare och fick svar att jag ska ringa honom på mobilen, men jag började berätta mitt problem och gubben i affären har sagt att jag ska ringa tillbaka eftersom han var upptagen.
Så nu får vi se om jag kan tag på dem eftersom när man har läst era tips börjar bli orolig vad som kommer att hända.
En sak till. Vi har fått parketten levererad sedan fick vi ett banknummer att skicka pengarna till, men den utlåvade kvitton för köpet har inte kommit än.
Men vi har inte öppnap paketerna först än nu efter 1 månad eftersom vi var inte klara med tak och väggmålningen. När vi började öppna paketerna då hade vi olika stavlängder i paketet. Vi fick en prov på en 3 stav ek parkett där stavlängderna var på ca 25-32cm långa. Igår öppnade vi alla paket för att se hur alla ser ut. 10 paket som täcker ca. 25kv var så långa att vi började undra att något är fel. Stavarna var från 37-57 långa.
Min gubbe var riktig arg eftersom det var jag som gjorde köpet och nu är vi fast efter vi har inte tillrekligt samma långa stavlängder.
Det skulle väldigt fult ut om vi skulle blanda ihopp dessa långa bitar.
Vi har ringt till försäljaren och han har lovat komma sen i måndags men ingenting har hänt. jag har skickat sms, ringt igen lämnat meddelande men inget svar.
Nu har jag ringt till butiken och frågat efter vår försäljare och fick svar att jag ska ringa honom på mobilen, men jag började berätta mitt problem och gubben i affären har sagt att jag ska ringa tillbaka eftersom han var upptagen.
Så nu får vi se om jag kan tag på dem eftersom när man har läst era tips börjar bli orolig vad som kommer att hända.
En sak till. Vi har fått parketten levererad sedan fick vi ett banknummer att skicka pengarna till, men den utlåvade kvitton för köpet har inte kommit än.
Håller fortfarande på att jaga parkettbutikens säljare för att få spruckna golvtiljor åtgärdade, det har varit näst intill omöjligt att få tag i parkettbutikens säljare ***** trots att jag telefonterroriserat hans mobil, mailat, skickat sms. Senaste kontakten fick jag igår om att en golvläggare skulle kobtakta mig idag. Det är 3 timmar kvar av dygnet men räknar knappast på att få ett telefonsamtal, blir att fortsätta telefonterrorn i morgon. Vad ni än gör, gör inte affärer med parkettbutiken
Hej, den 7 juli i år beställde jag ett golv från parkettbutiken.se som jag hittade via annons på Blocket.se.
Efter tio dagar (17 juli) skickade jag e-post till "butiken" och undrade om golvet skulle levereras, jag blev den 18 juli lovad leverans veckan efter.
Den 12 augusti fick jag efter upprepade försök tag på "butiken" via telefon och fick höra en ursäkt av en man om att leveransen inte skett då han varit "ensam i butiken". Jag fick under samtalet löftet att golvet skulle skickas samma dag och att jag skulle få en bekräftelse från ett fraktbolag så jag kunde följa min beställning.
Den 14 augusti skickade jag ett e-post igen och efterfrågade bekräftelsen från fraktbolaget och fick samma dag ett svar att min tidigare betalning blivit makulerad pga av problem med "företagets" inlösare och att jag därför fick en ny faktura med trackingnummer från Schenker skickad till mig. Jag ombads sätta in pengarna på ett konto i Danske Bank istället vilket jag gjorde den 18 augusti.
Den 20 augusti skickade jag åter ett e-post och berättade att försändelsen fortfarande inte hade registrerats hos Schenker, jag fick samma dag ett svar med ett utdrag som såg ut att vara från Schenkers bokningssystem och därefter ytterligare ett e-post från från "företaget" som beskrev att försändelsen skulle vara skickad den 14:e men att han skulle kolla upp vad som hänt.
Dagarna gick men jag fick inget besked och skrev då ett nytt e-post den 25 augusti och undrade om Schenker svarat på vad som hänt med levaransen.
Den 26 augusti fick jag ett kort svar där avsändaren skrev att han skulle återkomma snarast.
Efter detta datum har jag skickat åtskilliga e-post till "butiken" utan att få fler svar. Jag har hävt köpet via e-post som det anges på parkettbutiken.se hemsida men även via vanligt brev (3 september) till den adress som "företaget" angett vara deras postadress och begärt att pengarna senast den 13 september skulle vara återbetalda om ingen leverans skett.
Inga pengar har återbetalats och inget svar har skickats från "butiken".
Ett exempel på "företagets" seriositet är att det på angiven länk på Blocket står parkettbutiken.se AB, vad jag har kunnat finna finns inte detta företagsnamn registrerat. Domänen parkettbutiken.se är registrerat på en privatperson och det finns inget organisationsnummer angivet på parkettbutiken.se hemsida.
Det företags organisationsnummer som fanns angivet på fakturan var Svenska Professional Wood försäljnings ABs , det företagets styrelseordförande är styrelsesuppleant i det sedan tidigare omnämnda Parkettstudion AB .
Jag hoppas att presumtiva golvköpare läser detta innan de också hamnar i samma situation som jag och ni övriga som skrivit här hamnat i.
Jag vet inte hur jag ska gå vidare på bästa sätt men på måndag kommer jag att gå till polisen för att se vilka möjligheter som finns att göra en anmälan om bedrägeri om inga pengar inkommit på mitt konto till dess.
Efter tio dagar (17 juli) skickade jag e-post till "butiken" och undrade om golvet skulle levereras, jag blev den 18 juli lovad leverans veckan efter.
Den 12 augusti fick jag efter upprepade försök tag på "butiken" via telefon och fick höra en ursäkt av en man om att leveransen inte skett då han varit "ensam i butiken". Jag fick under samtalet löftet att golvet skulle skickas samma dag och att jag skulle få en bekräftelse från ett fraktbolag så jag kunde följa min beställning.
Den 14 augusti skickade jag ett e-post igen och efterfrågade bekräftelsen från fraktbolaget och fick samma dag ett svar att min tidigare betalning blivit makulerad pga av problem med "företagets" inlösare och att jag därför fick en ny faktura med trackingnummer från Schenker skickad till mig. Jag ombads sätta in pengarna på ett konto i Danske Bank istället vilket jag gjorde den 18 augusti.
Den 20 augusti skickade jag åter ett e-post och berättade att försändelsen fortfarande inte hade registrerats hos Schenker, jag fick samma dag ett svar med ett utdrag som såg ut att vara från Schenkers bokningssystem och därefter ytterligare ett e-post från från "företaget" som beskrev att försändelsen skulle vara skickad den 14:e men att han skulle kolla upp vad som hänt.
Dagarna gick men jag fick inget besked och skrev då ett nytt e-post den 25 augusti och undrade om Schenker svarat på vad som hänt med levaransen.
Den 26 augusti fick jag ett kort svar där avsändaren skrev att han skulle återkomma snarast.
Efter detta datum har jag skickat åtskilliga e-post till "butiken" utan att få fler svar. Jag har hävt köpet via e-post som det anges på parkettbutiken.se hemsida men även via vanligt brev (3 september) till den adress som "företaget" angett vara deras postadress och begärt att pengarna senast den 13 september skulle vara återbetalda om ingen leverans skett.
Inga pengar har återbetalats och inget svar har skickats från "butiken".
Ett exempel på "företagets" seriositet är att det på angiven länk på Blocket står parkettbutiken.se AB, vad jag har kunnat finna finns inte detta företagsnamn registrerat. Domänen parkettbutiken.se är registrerat på en privatperson och det finns inget organisationsnummer angivet på parkettbutiken.se hemsida.
Det företags organisationsnummer som fanns angivet på fakturan var Svenska Professional Wood försäljnings ABs , det företagets styrelseordförande är styrelsesuppleant i det sedan tidigare omnämnda Parkettstudion AB .
Jag hoppas att presumtiva golvköpare läser detta innan de också hamnar i samma situation som jag och ni övriga som skrivit här hamnat i.
Jag vet inte hur jag ska gå vidare på bästa sätt men på måndag kommer jag att gå till polisen för att se vilka möjligheter som finns att göra en anmälan om bedrägeri om inga pengar inkommit på mitt konto till dess.
Jag kan instämma i kritiken. Vi köpte golv därifrån till vår förra lägenhet. Amerikansk valnöt och vi hade jätteproblem med knarrande golv, pga plankorna böjde sig som bananer, torts att vi gjort precis enligt regelboken. Efter att min sambo ringt till parkettbutiken ca 20 gånger och de lovat att ringa tillbaka lika många gånger så kom en av gubbarna till oss och kollade på golvet. Först försökte han lura oss att vi gjort något fel, men då sa vi till på skarpen och tillslut fick vi lite extra plankor så att vi kunde byta ut de värsta... golvet kostade 700 kr/kvm ungefär så det var inte det allra billigaste.
Det kom en golvreparatör och bytte ut några golvtiljor + spacklade sprickor i några fler tiljor. Dock så krävdes det över 100 samtal (de flesta utan svar) för att få golvet repararerat, mest framgång hade jag genom att ringa mycket tidigt.
Jag blev dock förvånad över att jag fick golvet åtgärdat, Parkettstudion AB har nu konkat, och var på väg att göra det när jag höll på att jaga dem som värst, då hade bolaget skulder hos kronofogden på över 900 000 kr, saknade revisor, saknade komplett styrelse samt hade inte lämnat in årsredovisning för 2007.
Jag blev dock förvånad över att jag fick golvet åtgärdat, Parkettstudion AB har nu konkat, och var på väg att göra det när jag höll på att jaga dem som värst, då hade bolaget skulder hos kronofogden på över 900 000 kr, saknade revisor, saknade komplett styrelse samt hade inte lämnat in årsredovisning för 2007.
Jag handlade aldrig av Parkettststudion AB utan av Svenska Professional Wood försäljnings AB som står bakom webbutiken nu, samma person inblandad fortfarande (den s.k. "säljaren" ovan är styrelseordförande nu) så problemen lär fortsätta för nya kunder.
Någon som har erfarenhet av Parkettbutiken senaste tiden/åren? Är det samma ägare idag som för typ 10 år sedan? Är det parkettbutiken på Essingen som nämns i denna tråden? Har hittat ett jättefint golv hos dom som jag är sugen på.
Vi fick problem med ett golv vi köpte på Bauhaus som är återförsäljare till Nordic Quality Design AB och efter mycket om o men så kunde vi inte komma längre i vårt ärende så jag talade om för dom att jag kommer lägga ut min ver av problemet på nätet och jag köpte en domän www.nqdgolv.se som jag har lagt info och bilder om vårt problem och optimerat sidan vad jag kan för att den ska vara lätt att hitta på Google och nu har det gått några månader och härom dagen ringer Bauhaus och vill återbetala hela golvet... jag säger inte att sidan har gjort sitt men skulle nog tro att någon berörd person har hittat den och vill kanske att den ska försvinna
så kämpa på!
Beställde golv men fick massa strul från Parkettbutiken. Kommer inte göras igen.
Klicka här för att svara