1 552 läst ·
1 svar
2k läst
1 svar
VARNING för NIMA pellets
Hej alla
Vet att det skrivits om detta förut men har läst både positiv och negativt om leverantören Nima pellets på olika forum
Här kommer min nyupplevda erfarenhet av dessa lurendrejare.
Jag mailade en beställning till Nima den 30 oktober i år på fyra pallar småsäck, och fick en personlig bekräftelse av dom att den det skulle levereras inom 3 veckor.
Fine tyckte jag, men när FYRA veckor gått och jag inget hört så både mailade jag och talade in på deras tele svarare (då dom aldrig svarar) och undrade när pelletsen skulle levereras.....bad dom höra av sej antingen via telefon eller via mail.
INTE ETT LJUD.
Lät en vecka till gå och både ringde och mailade igen och undrade vart pelletsen var och bad dom vänligen höra av sej.
INTE ETT LJUD denna gång heller.
Rinde och mailade sedan tre gånger till, sist nu strax före jul och har ändå inte fått det minsta svar av dom ?!?!?
Så jag vill utfärda en FET STOR Varning för Nima pellets.
Det minsta man kan begära av en leverantör är att dom kontaktar en om man kommer får en försenad leverans eller dylikt, men Nima pellets svarar varken på telefon eller mail oavset när och hur många gånger du ringer.
Så när leveransen från klåparna NIMA inte ännu kommit och snart är två månader försenad så handlade jag av andra istället.
Så STOOOOR VARNING FÖR NIMA PELLETS, Handla inte av dessa skojare !!!!!!
Bor inte långt i från dom så undrar om man inte ska åka dit och ställa dessa skojare mot väggen !!??
Vet att det skrivits om detta förut men har läst både positiv och negativt om leverantören Nima pellets på olika forum
Här kommer min nyupplevda erfarenhet av dessa lurendrejare.
Jag mailade en beställning till Nima den 30 oktober i år på fyra pallar småsäck, och fick en personlig bekräftelse av dom att den det skulle levereras inom 3 veckor.
Fine tyckte jag, men när FYRA veckor gått och jag inget hört så både mailade jag och talade in på deras tele svarare (då dom aldrig svarar) och undrade när pelletsen skulle levereras.....bad dom höra av sej antingen via telefon eller via mail.
INTE ETT LJUD.
Lät en vecka till gå och både ringde och mailade igen och undrade vart pelletsen var och bad dom vänligen höra av sej.
INTE ETT LJUD denna gång heller.
Rinde och mailade sedan tre gånger till, sist nu strax före jul och har ändå inte fått det minsta svar av dom ?!?!?
Så jag vill utfärda en FET STOR Varning för Nima pellets.
Det minsta man kan begära av en leverantör är att dom kontaktar en om man kommer får en försenad leverans eller dylikt, men Nima pellets svarar varken på telefon eller mail oavset när och hur många gånger du ringer.
Så när leveransen från klåparna NIMA inte ännu kommit och snart är två månader försenad så handlade jag av andra istället.
Så STOOOOR VARNING FÖR NIMA PELLETS, Handla inte av dessa skojare !!!!!!
Bor inte långt i från dom så undrar om man inte ska åka dit och ställa dessa skojare mot väggen !!??
Trist!
Kunde inte låta bli att kolla upp detta företag. Då jag själv driver ett företag och vet att många konkurrenter är riktiga skojare som inte kan driva företag utan driver dem i botten (köper in vitt och säljer svart...).
Kollade Nima Pellets AB:
Företag yngre än 18 månader (iget bokslut finns)
3 betalningsanmärkningar hos kronofogden på sammalagt 150035:- varav den sista den 15:e december.
"ägaren" - nolltaxerare 2 år i rad och betalningsanmälningar.
Detta är jävligt trist och speciellt för kunder som betalar in i förskott! Eller väntar på leverans som alldrig kommer när värmen behövs mer än någonsin...
Vänl,,,
Tobbe
Kunde inte låta bli att kolla upp detta företag. Då jag själv driver ett företag och vet att många konkurrenter är riktiga skojare som inte kan driva företag utan driver dem i botten (köper in vitt och säljer svart...).
Kollade Nima Pellets AB:
Företag yngre än 18 månader (iget bokslut finns)
3 betalningsanmärkningar hos kronofogden på sammalagt 150035:- varav den sista den 15:e december.
"ägaren" - nolltaxerare 2 år i rad och betalningsanmälningar.
Detta är jävligt trist och speciellt för kunder som betalar in i förskott! Eller väntar på leverans som alldrig kommer när värmen behövs mer än någonsin...
Vänl,,,
Tobbe
Klicka här för att svara