andersmc skrev:
Och vad är det som säger att den är just en omärkt Bacho? Det kan ju lika gärna vara en omärkt Bruksbo eller SuperTools eller PowerCraft...
300+ positiva utvärderingar samt att han säljer en hel drös vanliga bahco nycklar

F
Håller med Nimajneb ang. förklaringen till frånvaron av text. Skulle mycket väl kunna vara ett tidigt skott ur prototypverktyg eller liknande. På plastverktyg så är det naturligt att vänta med logos, text, tillverkningsdata så länge som möjligt. Många verktyg tillverkas i Kina och det blir alltid nån missupfattning ang data så det kan finnas anldningar att inte ha med det. På plastverktyg så är det inga större problem att vare sig lägga till eller ta bort efter härdning. Vet inte hur det är på stålgjutgods?

Däremot konstigt att dom letat sig ut på marknaden och att säljarn vet så lite om processen att han skriver "Skiftnyckeln har gått igenom tillverkningen och blivit omärkt".

Han säljer ju även omärkta Belzer, som ser ut som omärkta Bacho. Och den omärkta Bachon ser ju inte ut som någon produktionsBacho...
Snurrigt det här... ;)

fsn skrev:
Däremot konstigt att dom letat sig ut på marknaden och att säljarn vet så lite om processen att han skriver "Skiftnyckeln har gått igenom tillverkningen och blivit omärkt".
Kanske flyttade från Enköping till Tierp (Söderfors 2mil ifrån) (från ner lagda bacho till atlas copco tools)
Tog med sig "avgångsvederlag" :rolleyes:

F
Rund_skruvad skrev:
Kanske flyttade från Enköping till Tierp (Söderfors 2mil ifrån) (från ner lagda bacho till atlas copco tools)
Tog med sig "avgångsvederlag" :rolleyes:

Mycket möjligt men då borde man veta att en skiftnyckel inte går igenom tillverkningen och råkar bli omärkt

Ser ut som Erbauer av färg och form att döma, inte Makita. Erbauer är ett vanligt budgetmärke i England. Vet inte hur bra de är dock, troligtvis mycket sämre än Makita.

Borrhammaren ser ut som en kopia på kopian av Bosch´s 'Hammer'... :)

Slängde iväg en anmälan :D

frohike skrev:
Slängde iväg en anmälan :D
Jag letade efter en sån knapp.. samtidigt som jag glatt mailade och frågade om modellbeteckningen ;)

Fick till svar att det inte står någon modellbeteckning på dom, och att dom är supernya och bara finns på mässor osv.

Ja jag säger då de..

FredrikR skrev:
Fick till svar att det inte står någon modellbeteckning på dom, och att dom är supernya och bara finns på mässor osv.

Ja jag säger då de..
Kan de möjligtvis komma från någon omärkt testserie? :D;)

Här är en sida som handlar om sk scambaiting Visserligen handlar det mesta om de klassiska nigeriabreven, men mycket går att tillämpa även på verktygsscams. Jag tror att jag skall ta och registrera en scambaitingadress och börja stjäla scammarna tid. Om vi alla gör det så kanske vi gör livet lite surare för dem!

http://www.419eater.com/

FredrikR skrev:
Jag letade efter en sån knapp.. samtidigt som jag glatt mailade och frågade om modellbeteckningen ;)
Den ligger längst ner på sidan,, svår som attans att hitta.

Men som vanligt med blocket så sitter det träskallar som tror på allt som säljaren tutat i dom när de ber om förklaring. s får man tillbaka att inget kan göras eftersom säljaren intygar att det är ärliga varor.

Å hoppsan det gick fort denna gång.. De gjorde tydligen nytta att klaga, annonsen är borta

Daniel_N skrev:
Kan de möjligtvis komma från någon omärkt testserie? :D;)
:D:D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.