Binesh skrev:
Nu hittade jag en annons som passar trådens rubrik bra. Den här gången rör det sig om en "Bosch"... Det här var riktigt dåligt så det är närmast skrattretande.

[länk]

Uppe i 1001 kr! Suck.... Hur svårt kan det vara att se att det inte är äkta vara? Bara klistermärket på lådan som är klistrat slarvigt i all hast borde varna även den som inte är insatt?

Anmälde vinkelslipsannonsen och får hoppas att den tas bort med tanke på hur uppenbart det är att den är fejk.

Tradera gör aldrig någonting åt sådana anmälningar. Det krävs andra åtgärder men forumets regler tillåter inte att jag uttalar mig om det.

Nu har jag också anmält. Men kom att tänka på att man kanske skulle länka denna tråd till Tradera för att visa att det är många som har koll på Traderas sätt att hantera sådana frågor...?

Bra idé, jag anmälde och länkade hit, jag vet att det är gjort förut, men ju fler som hänvisar hit desto bättre. Om Tradera nu struntar i kunderna kanske de åtminstone är mer intresserade av sitt varumärke...

Borde man inte kunna polisanmäla Tradera? När de får tips om att en vara är fejkad men inte plockar bort annonsen borde de ju automatiskt vara medskyldiga till bedrägeriförsök.

Du kan polisanmäla säljaren om inte annat. Polisen tar emot din anmälan och avslutar med att avskriva den med hänvisning till att spaningsuppslag saknas.

Jag anmäler alltid såna här annonser. Sysslar en del med klockor också och där plockas alltid kopiorna bort efter anmälan.

Med tanke på att just säljaren av "boschen" även har en breitling-klocka till salu blir ju frågan aktuell, kan "Stefan N" se om klockan verkar äkta på denna bild?

Klockan ser ok ut, han kan ju köpt "Boschen" i tron att den va ok och inte fattat att det va en kopia.

Binesh skrev:
Här har man i alla fall försökt efterlikna Boschens egen modellbeteckning men råkat kasta om bokstäverna :D Tryckfel? Medvetet?

Hursomhelst jätteful "kopia"...

[länk]

Bifogar en bild ifall annonsen försvinner.

Visa bilaga 34194

Jag mailade killen och fick ett svar tillbaka som gör att jag inte tror att det var med uppsåt. Han visste helt enkelt inte att det var en kopia och det verkar som att han kommer att plocka bort annonsen.

Med tanke på att någon tyckte att hans klockannons såg riktig ut så får det nog falla under kategorin "Mot bättre vetande". :)

Ännu är den inte bortplockad. Han kunde åtminstone gjort ett tillägg i annonsen, nu när han har blivit varse hur det ligger till. :mad:
Noterar även att den har stigit till 600:- när drygt 4 timmar återstår. :eek:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.