Det måste vara bästa kopian jag sett förutom kabeln. Med sprängskydd i svart och gummikabel skulle man kunna tro att den är äkta.

Binesh skrev:
Det måste vara bästa kopian jag sett förutom kabeln. Med sprängskydd i svart och gummikabel skulle man kunna tro att den är äkta.
Det finns iofs någon modell som har metallfärgat sprängskydd i Makitas line-up.
Färgerna kan oxå variera rätt kraftigt om man tittar i den japanska katalogen.

Nu tror jag iofs också att det här är en kopia, men det finns en del maskiner vi aldrig ser i Sverige till vardags.

Redigerat:
Jag kan inte hitta nån makitaslip som ser ut som den i tradera-annonsen. Jag kunde inte låta bli att skriva till säljaren och fråga vad det var för modellbeteckning på den, ska bli kul att se om man får svar...........:)

F
Jan-L skrev:
Jag kan inte hitta nån makitaslip som ser ut som den i tradera-annonsen. Jag kunde inte låta bli att skriva till säljaren och fråga vad det var för modellbeteckning på den, ska bli kul att se om man får svar...........:)

Titta på bilderna. 9528 NBK.

Då är den ju äkta!

Typisk öststatsrvariant där man tar bort alla möjliga features för att hålla den så billig som möjligt.

Konstigt... Ett modellnamn 9528 NBK och två olika utseenden? Enhandsvarianten är i alla fall äkta.

Är det inte felskrivet modellnamn i ett par av Gadebergs länkar? Jag har en 9558 NB och den ser precis ut som den i den tredje länken.

När jag skrev och frågade om modellen så fanns det bara två bilder ute på annonsen, man kunde inte utläsa modellen på någon av dom då. Idag har det tydligen tillkommit några bilder till. Och modellen kan ialla fall inte jag hitta på Makitas hemsida........... Nja, nåt lurt är det............... jag har inte fått svar på mailet heller...........;)

Jag har i allafall aldrig sett en makita med så dålig passning av klistermärket i den därtill avsedda fördjupningen, dessutom brukar tvåhandsmaskinerna ha "serviceskruvar" för kolen.

Säljaren kallar sig för KKBolag. Kan det betyda Konkursbolag? :rolleyes:
Många av bilderna är inte tagna av säljaren. Jag skulle inte våga mig på ett köp i detta läget.

Nu verkar varenda annons från KKbolag vara borta?

Ibland funkar "Anmäl till granskning" väldans snabbt. ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.