I helgen skulle vi ha gäster och min fru plockade blommor i trädgården och satte i en stor vas.
Det var rena turen att det var ett teakbord som inte brinner så lätt!
Hade det varit det torra trädäcket så hade det kunnat tagit fyr!

Jacket är 3-5 mm djupt!
En bukett gula blommor i en genomskinlig vas på ett brunmönstrat teakbord med synligt jack.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Brandskada på teakbord med 3-5 mm djupt svedd fläck på träytan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Wheelabrator och 3 till
  • Laddar…
Tack för varningen! Den vasen skall vi inte köpa! Hoppas att allt gick bra med er!
 
  • Gilla
blomknopp
  • Laddar…
Detta är en generell fråga, för det finns massor av farliga glasartiklar, som folk sätter på bord eller i ett fönster. Snälla alla, tänk er för med prylar, som kan agera " brännglas" ( gäller även vissa vattenkaraffer). Resultatet kan bli förödande !
 
  • Gilla
blomknopp
  • Laddar…
Düsseldorff
En gång för länge sen hade min fru en klassisk rund guldfiskskål. Tände eld på bänkskivan i köket. En uppmärksam granne kände röklukt så lägenheten klarade sig med lätt sotskadat kök och en av brandkåren sönderyxad ytterdörr. Sjuk grej, kändes som nåt Kalle Anka skulle råka ut för.
 
  • Wow
Leif i Skåne
  • Laddar…
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Detta är en generell fråga, för det finns massor av farliga glasartiklar, som folk sätter på bord eller i ett fönster. Snälla alla, tänk er för med prylar, som kan agera " brännglas" ( gäller även vissa vattenkaraffer). Resultatet kan bli förödande !
Man ska vara försiktig också med Swarowskihängen i fönster. Jag har det men man får passa. Man gillar prismafläckarna men det kan hetta till. Till sommaren hänger jag ut dem på balkongen!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.