98 054 läst ·
344 svar
98k läst
344 svar
Varning för Jula som bluffar bort garantier
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Jag tror att du inte riktigt hänger med på hur det fungerar. Självklart så kostar alla reklamationer. Det är inget konstigt. Självklart något man vill minska. Men tänk på att en del reklamationer kommer ersättas av tillverkaren. Handhavande fel brukar oftast inte gå som garantifel. Att nobba sådana fel är nog ganska.normalt.P paralun skrev:
Men om vi Jula och Clas Ohlson. Oftast tycker jag att CO är lite dyrare. Inte mycket. Men bra jämförelse. Båda har fysiska butiker. Liknade placeringar av butiker
Om CO skulle ha bättre service på reklamationer. Då skulle fler handla där än på Jula. Så enkelt är det. Eller färre skulle handla på Jula.
Du har snöat in dig för mycket på reklamationen.
Vad är det som kostar mest i ett varuhus?
1. Ena säljaren har skoskav
2. Julgranen
3. Reklamationer
4. Löner
..
Medlem
· Sverige
· 5 652 inlägg
På vilka grunder håller du med? Det har ju berättats gång på gång i denna tråd att om förgasarinställningarna är felaktiga vid leverans, och att det inte finns möjligheter för kund att fixa detta via instruktioner och standardinstrument så är det *givetvis* en självklarhet att återförsäljaren fixar detta. Finns inget annat.K kortis skrev:
Kanske har du ingen egen erfarenhet av denna typ av maskinköp, i annat fall förstår jag inte ditt inlägg alls, att du av någon märklig anledning skulle hålla med Julas idiotiska policy att låta kunder betala en massa hundringar för att få det som de skulle fått redan vid leverans - och om detta nu misslyckades, självklart kostnadsfri justering av förgasare i detta fall. Justering skedde men de hade fräckheten att ta betalt för detta vilket är helt uppåt väggarna.
Om du läst vad det handlade om så hade du sett att maskinen INTE gick att använda från början. Felet berodde därmed inte "sannorlikt på hur användaren använt maskinen" om du antydde.P paralun skrev:
Maskinen gick ok efter Julas åtgärd av förgasaren.
Redigerat:
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 816 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 816 inlägg
Javisst kostar reklamationer men att vältra över den kostnaden på kunden ger missnöjda kunder som vid nästa inköp går någon annanstans vilket ger en totalförlust och varor som ligger i hyllorna och kostarBananskalare skrev:
Jag tror att du inte riktigt hänger med på hur det fungerar. Självklart så kostar alla reklamationer. Det är inget konstigt. Självklart något man vill minska. Men tänk på att en del reklamationer kommer ersättas av tillverkaren. Handhavande fel brukar oftast inte gå som garantifel. Att nobba sådana fel är nog ganska.normalt.
Men om vi Jula och Clas Ohlson. Oftast tycker jag att CO är lite dyrare. Inte mycket. Men bra jämförelse. Båda har fysiska butiker. Liknade placeringar av butiker
Om CO skulle ha bättre service på reklamationer. Då skulle fler handla där än på Jula. Så enkelt är det. Eller färre skulle handla på Jula.
Du har snöat in dig för mycket på reklamationen.
Vad är det som kostar mest i ett varuhus?
1. Ena säljaren har skoskav
2. Julgranen
3. Reklamationer
4. Löner
..
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
"Jag är ledsen att behöva meddela er, men kunderna är ett måste för att Ni ska överleva"hsd skrev:
Vissa blir säkert tagna på sängen
Men de kan vid konkursen skryta över deras låga andel reklamationer!
De ska mycket till för att jag ska besöka en butik med dålug
.
Nu var det ju ingen reparation utan en förgasarjustering som måste göras på alla motorsågar som har den typen av förgasare andra har annan typ som man måste köra in för att få ut maximalt.H HEM2121 skrev:
Däremot så skulle personalen kanske kunnat just det men man borde väl vara något så när medveten om vart man köper maskiner
Som när man köpte moppe och den gick urdåligt med fast munstyck, vad gjorde man då? Köpte inställbart ju.H Harald Blåtumme skrev:På vilka grunder håller du med? Det har ju berättats gång på gång i denna tråd att om förgasarinställningarna är felaktiga vid leverans, och att det inte finns möjligheter för kund att fixa detta via instruktioner och standardinstrument så är det *givetvis* en självklarhet att återförsäljaren fixar detta. Finns inget annat.
Kanske har du ingen egen erfarenhet av denna typ av maskinköp, i annat fall förstår jag inte ditt inlägg alls, att du av någon märklig anledning skulle hålla med Julas idiotiska policy att låta kunder betala en massa hundringar för att få det som de skulle fått redan vid leverans - och om detta nu misslyckades, självklart kostnadsfri justering av förgasare i detta fall. Justering skedde men de hade fräckheten att ta betalt för detta vilket är helt uppåt väggarna.
Det här visar ju iaf att motorsåg ska man bara ha om man har körkort för det,
det är det farligaste verktyget alla kategorier.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 571 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 571 inlägg
Fanns det inget i beskrivningen hur man ställde in den?K kortis skrev:Nu var det ju ingen reparation utan en förgasarjustering som måste göras på alla motorsågar som har den typen av förgasare andra har annan typ som man måste köra in för att få ut maximalt.
Däremot så skulle personalen kanske kunnat just det men man borde väl vara något så när medveten om vart man köper maskiner
Jo tänkte motorsåg, hum i bland är man vilse i pannkaka får skylla på trötthet efter att kört sågen någon timme.Alfredo skrev:
UPPDATERING. Varuhuschefen i det aktuella Julavaruhuset har idag kontaktat mig och vi har en överenskommelse. Jag har fått en ursäkt samt får bl.a. tillbaka mina utlägg samt resekostnad. Jag är helt nöjd med hans hantering. Tycker därmed att tråden har spelat ut sin roll och kan stängas.
Redigerat:
...och eftersom det framgått att det i bruksanvisningen står att sågen skall lämnas till serviceverkstad för justering av förgasaren är slutsatsen alltså att alla sågar måste skickas till serviceverkstaden direkt innan de tas i bruk? Verkar lite opraktiskt...K kortis skrev:
Ok, överdrev för sakens skull. Kanske lite beroende på hur noga man är, tycker jag kan behöva ändra liiite vid olika väderlek, årstid etc. Min egentliga poäng var att man ska kunna ändra utan nåt specialverktyg.F frasen_36 skrev: