98 054 läst ·
344 svar
98k läst
344 svar
Varning för Jula som bluffar bort garantier
Absolut på riktigt. Betalar inte Jula sina skulder får de naturligtvis ta konsekvenserna som alla andra opålitliga gäldenärer.P p950nlu skrev:
Vad tror du händer om du struntar i att betala en faktura på en liknande pissumma som du är skyldig att betala? Att din borgenär glatt efterskänker skulden?
Kanske Jula skulle införa en skylltF frasen_36 skrev:
Tokbilligt — inga reservdelar eller garantireparationer!
🤔🤪
Edit Jag har skapat en ny tråd om rätten att reparera grejer, samt att EU vill ha rätt att förverka äganderätten för gamla grejer. 😳
https://www.byggahus.se/forum/threads/raett-att-reparera-right-to-repair.507497/
Detta med att klaga på Julas billigaste maskiner är enkelt löst…
Sluta köp skiten då dom inte håller och det blir inte heller bra för miljön att köpa det billigaste då det kaseras inom snar framtid..
Köp maskiner ni använder i medelklassen eller behöver ni en maskin en gång vart 5:e år så hyr den så får ni se och känna på riktiga grejer😉🤩
Sluta köp skiten då dom inte håller och det blir inte heller bra för miljön att köpa det billigaste då det kaseras inom snar framtid..
Köp maskiner ni använder i medelklassen eller behöver ni en maskin en gång vart 5:e år så hyr den så får ni se och känna på riktiga grejer😉🤩
Redigerat av moderator:
Kostade röjsågen mindre än ARNs minimisumma? För det är den som är köpt, inte felsökningsavgiften.
ARN prövar nog gärna om det är rimligt att betala felsökningsavgift på en reklamation när manualen säger att man ska lämna in den på reparationsservice istället för att själv justera.
ARN prövar nog gärna om det är rimligt att betala felsökningsavgift på en reklamation när manualen säger att man ska lämna in den på reparationsservice istället för att själv justera.
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Jag har inte haft problem med Jula. Varken med reservdelar eller reklamation. Att jag köpte fel del kan jag inte klandra Jula för
Nu handlade ju inte tråden om hög eller låg produktkvalitet utan att Julaanställda bevisligen ljög och uppträdde oproffisionellt dvs hånskrattade.Rejäl skrev:Detta med att klaga på Julas billigaste maskiner är enkelt löst…
Og så kom skruerne fra Jula med posten.Steen P skrev:
Det er ikke min hensigt. Jeg vil godt rose Jula for at dække skaden på garantien, men de gør det ikke nemt for sig selv. Jeg har fx lige afhentet den del som var beskadiget og som de havde bestilt inklusive skruer. Men det ser ud til at de bliver svigtet af deres leverandør for delen kom, men uden skruer. Så dem mangler jeg stadig, men det haster heller ikke fordi en röjsåg ikke er særlig anvendelig til snerydning.
Ja på Jula i Karlstad fanns några som inte "var så bra". De stod och hånskrattade öppet när jag protesterade mot straffavgiften för den de påstod felfria röjsågen. Dvs den röjsåg de under servicen ställt om förgasaren på så att den börjat fungera. Nu fick jag visserligen ju tillbaka pengarna senare efter kontakt med butikschef och hot om konsumentverket.B berraX skrev:
Men känslan av bli hånad sv Julapersonal sitter kvar.
Jag har få erfarenheter av Julas garanti (som verkligen säger att de för det mesta säljer ting der är i ordning), men tyvärr är det vanligt för dem att det har varit problem.
Den ena var en motorsåg där kedjan hoppade för lätt. Vid det tillfället krossade det lite av huset. Jula trodde inte att det var något fel med sågen, men jag undkom skatten.
Senare märkte jag att de har ändrat konstruktionen exakt var problemet var.
Andra gången var en röjsåg som tappar skruvarna (dvs har fel låsskivor). De kunde se att det var galen, men det tog nästan ett år att få nya skruvar.
Den ena var en motorsåg där kedjan hoppade för lätt. Vid det tillfället krossade det lite av huset. Jula trodde inte att det var något fel med sågen, men jag undkom skatten.
Senare märkte jag att de har ändrat konstruktionen exakt var problemet var.
Andra gången var en röjsåg som tappar skruvarna (dvs har fel låsskivor). De kunde se att det var galen, men det tog nästan ett år att få nya skruvar.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Stor varning för Julas "stål"-linjal
Verktyg & Maskiner -
Varning för Julas "Metallprimer V" vattenburen
Byggmaterial & Byggteknik -
Stor varning för Jula målar/ maskerings tejp.
Färg, Måla & Tapetsera -
Varning för julas skruvklammer!!!
Byggmaterial & Byggteknik -
Varning för Julas utemöbelskydd
Altan & Uteplats