P p950nlu skrev:
På riktigt? Belasta domstolen för en pissumma.
Absolut på riktigt. Betalar inte Jula sina skulder får de naturligtvis ta konsekvenserna som alla andra opålitliga gäldenärer.

Vad tror du händer om du struntar i att betala en faktura på en liknande pissumma som du är skyldig att betala? Att din borgenär glatt efterskänker skulden?
 
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Instämmer, men framför allt: det behöver saneras från såna avarter som finns på Jula. Dvs anställda som hånskrattar och servicepersonal som ljuger kunden rakt upp i ansiktet.
Kanske Jula skulle införa en skyllt
Tokbilligt — inga reservdelar eller garantireparationer!
🤔🤪


Edit Jag har skapat en ny tråd om rätten att reparera grejer, samt att EU vill ha rätt att förverka äganderätten för gamla grejer. 😳
https://www.byggahus.se/forum/threads/raett-att-reparera-right-to-repair.507497/
 
  • Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
A
Detta med att klaga på Julas billigaste maskiner är enkelt löst…
Sluta köp skiten då dom inte håller och det blir inte heller bra för miljön att köpa det billigaste då det kaseras inom snar framtid..
Köp maskiner ni använder i medelklassen eller behöver ni en maskin en gång vart 5:e år så hyr den så får ni se och känna på riktiga grejer😉🤩
 
Redigerat av moderator:
Kostade röjsågen mindre än ARNs minimisumma? För det är den som är köpt, inte felsökningsavgiften.

ARN prövar nog gärna om det är rimligt att betala felsökningsavgift på en reklamation när manualen säger att man ska lämna in den på reparationsservice istället för att själv justera.
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Jag har inte haft problem med Jula. Varken med reservdelar eller reklamation. Att jag köpte fel del kan jag inte klandra Jula för
 
F
Bananskalare Bananskalare skrev:
Jag har inte haft problem med Jula. Varken med reservdelar eller reklamation. Att jag köpte fel del kan jag inte klandra Jula för
Ja om någon har köpt fel del är det en helt annan sak..
 
F
Rejäl skrev:
Detta med att klaga på Julas billigaste maskiner är enkelt löst…
Sluta köp skiten då dom inte håller och det blir inte heller bra för miljön att köpa det billigaste då det kaseras inom snar framtid..
Köp maskiner ni använder i medelklassen eller behöver ni en maskin en gång vart 5:e år så hyr den så får ni se och känna på riktiga grejer😉🤩
Nu handlade ju inte tråden om hög eller låg produktkvalitet utan att Julaanställda bevisligen ljög och uppträdde oproffisionellt dvs hånskrattade.
 
  • Gilla
Anonymiserad 405730 och 1 till
  • Laddar…
Steen P Steen P skrev:
Det er ikke min hensigt. Jeg vil godt rose Jula for at dække skaden på garantien, men de gør det ikke nemt for sig selv. Jeg har fx lige afhentet den del som var beskadiget og som de havde bestilt inklusive skruer. Men det ser ud til at de bliver svigtet af deres leverandør for delen kom, men uden skruer. Så dem mangler jeg stadig, men det haster heller ikke fordi en röjsåg ikke er særlig anvendelig til snerydning.
Og så kom skruerne fra Jula med posten.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
T Troberg skrev:
Se till att tanka den med akrylatbensin. Jula vägrade mig garanti för att jag tankat med blyfri 95 med korrekt oljeinblandning, enligt instruktionerna i manualen...
Instruktionerna bör gälla. Jag ringde och ifrågasatte deras 1 l bensin. De sa att självklart kan man tanka 95
 
Ökänd Ökänd skrev:
Instruktionerna bör gälla. Jag ringde och ifrågasatte deras 1 l bensin. De sa att självklart kan man tanka 95
Vill man tanka färg så är det upp till var och en...🤣🤣🤣 " Akrylatbensin".....🤣🤣
 
  • Gilla
  • Haha
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Jag tror inte att det är ett generellt problem med Jula. Det har varit situationer vid några tillfällen men jag tycker att de har löst det OK.

Men visst kan det finnas individer som inte är så bra.
 
B berraX skrev:
Jag tror inte att det är ett generellt problem med Jula. Det har varit situationer vid några tillfällen men jag tycker att de har löst det OK.

Men visst kan det finnas individer som inte är så bra.
Samt även hur man uppträder vid klagomål.......
 
F
B berraX skrev:
Jag tror inte att det är ett generellt problem med Jula. Det har varit situationer vid några tillfällen men jag tycker att de har löst det OK.

Men visst kan det finnas individer som inte är så bra.
Ja på Jula i Karlstad fanns några som inte "var så bra". De stod och hånskrattade öppet när jag protesterade mot straffavgiften för den de påstod felfria röjsågen. Dvs den röjsåg de under servicen ställt om förgasaren på så att den börjat fungera. Nu fick jag visserligen ju tillbaka pengarna senare efter kontakt med butikschef och hot om konsumentverket.
Men känslan av bli hånad sv Julapersonal sitter kvar.
 
  • Ledsen
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
F
C Carsten Sjölin skrev:
Samt även hur man uppträder vid klagomål.......
Självklart är det så, men förutom detta ska de som jobbar med kunder klara av att vara proffesionella, annars har de fel jobb. Att stå och fnissa och skratta bakom ryggen är oproffsigt.
 
  • Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
Jag har få erfarenheter av Julas garanti (som verkligen säger att de för det mesta säljer ting der är i ordning), men tyvärr är det vanligt för dem att det har varit problem.

Den ena var en motorsåg där kedjan hoppade för lätt. Vid det tillfället krossade det lite av huset. Jula trodde inte att det var något fel med sågen, men jag undkom skatten.
Senare märkte jag att de har ändrat konstruktionen exakt var problemet var.

Andra gången var en röjsåg som tappar skruvarna (dvs har fel låsskivor). De kunde se att det var galen, men det tog nästan ett år att få nya skruvar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.