I början på juli. Alltså mitt i sommaren fick jag och närmsta grannarna lapp i brevlådan från Hovs Bygg AB. Dom kunde göra allt, snabbt, och billigt.
Fall 1.
En granne fick snabb offert på takbyte och beställde jobbet. Det betalades ut 30.000 för underlagspapp och spik osv.
Hobbet skulle vara klart 1 okt.
Idag har inget hänt. HOVS BYGG AB skyller på sjukskrivningar, uppsägningar och att de bluvit lurade av överleverantör.
Fall 2
Jag och grannen har gemensamt staket mot gatan 19 meter.
Beställde 170 cm högt med lockpanel liknande husen.
Vi beställde/begärde 70 cm plintar cc 180cm.
Pris 39 000 ink allt.
Staketet tog två dagar. Det gick snabbt och blev bra!
Grannen ville ha delade fakturor han/mig för rot.
Då vara hånskrattade HOVS BYGG chefen.
- vill ni ha faktura?
- ja tack!
- hö hö hö. Visst ska ni få faktura.
Sen hoppade han in i en groteskt stor amerikansk jeep med specialskåp och gasade iväg så grus på uppfarten bara sprutade.
Dagen efter kom faktura
105.500 kr.
65.000 kr mer än den muntliga offerten.
Vi ringde honom direkt.
Han vara hånskrattade igen.
Är ni så jävla dumma att ni tror ni ska få faktura på 40 lax.
Det priset är "KUVERT".
Idioter som inte fattar det får skyla sig själva.
DET ÄR BARA ATT BETALA fakturan nu annars stämmer jag in i domstolen.
Det blev obehagligt och kändes hotfullt.
Vi tog ut kontanter i några omgångar och betalade honom i kuvert.
Så jä*** dåligt beteende.
Lura ena grannen helt på 30.000.
Tvinga oss betala svart 40.000.
Så anlita aldrig Hovs Bygg.
Egentligen
HOVSHAGA BYGG ÅKE TURESSON AB.
I FACEBOOK-gruppen Växjö stad.
Finns en lång tråd med bilder och berättelser från dom som blivit lurade av Hovs bygg.
Ofta blir jobben bra. Men det tillkommer nästan ALLTID 50% över offert.
När folk inte vill betala blir det kfm och domstol.