2 627 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Varning för fönsterdirekt.se
Vi var lite dumsnåla :blushing: och installerade fönster från fönsterdirekt för cirka ett år sedan. Nu har vatten letat sig in i nederdelen av karmen som delvis glidit isär och vattnet har förstört MDFsmygen på tre av fönstren.
Fönsterdirekt menar att detta kan ske om deras fönster monteras i trähus.
Vi har blivit erbjudna nya fönster mot att vi betalar frakten till oss vilket skulle kosta 2200 kr. Vi vill förstås inte sätta in deras fönster på nytt då de redan visat sig inte fungera i trähus. Vi skulle vilja ha pengarna tillbaka mot att de får bilderna på när vi kasserar fönstren. Detta accepeterar dom inte.
Vi överväger att gå till allmänna reklamationsnämnden, vad tror ni ?
Fönsterdirekt menar att detta kan ske om deras fönster monteras i trähus.
Vi har blivit erbjudna nya fönster mot att vi betalar frakten till oss vilket skulle kosta 2200 kr. Vi vill förstås inte sätta in deras fönster på nytt då de redan visat sig inte fungera i trähus. Vi skulle vilja ha pengarna tillbaka mot att de får bilderna på när vi kasserar fönstren. Detta accepeterar dom inte.
Vi överväger att gå till allmänna reklamationsnämnden, vad tror ni ?
Du har väl garanti på fönsterna ??
Vad är skillnaden på att det monteras i ett trähus ?? lika illa om det läcker in i ett stenhus ...
Vad är skillnaden på att det monteras i ett trähus ?? lika illa om det läcker in i ett stenhus ...
som ovanstående säger du har garanti på fönster, tycket det verkar ytterst konstigt att dom redan erbjudit dig nya fönster.Vid en normal reklamation besiktas alltid produkten på plats av tillverkaren/leverantören.Känslan man får när dom gör så är att dom vet om att det är fel på produkten och fler har blivit drabbade.
Be dom besikta på plats och ev laga på plats.
Be dom besikta på plats och ev laga på plats.
Dom har nu ändrat sig och bjuder på frakten för fönstren. Jag tvekar dock att göra omaket att byta fönster till samma fabrikat som visat sig inte fungera.
De menar att om fönstren monteras i en träram så kan den svälla och krympa med årstiderna och detta kan göra att fönstren läcker. :wow:
Att besiktiga på plats tror jag inte det finns resurser för.
De menar att om fönstren monteras i en träram så kan den svälla och krympa med årstiderna och detta kan göra att fönstren läcker. :wow:
Att besiktiga på plats tror jag inte det finns resurser för.
Låter otroligt konstigt deras resonemang, merparten av alla fönster som säljs skruvas fast i en trästomme. Varför skulle deras fönster inte klara det när andra tillverkares fönster klarar det. Jag förstår om du drar dig för att montera dom igen. Ring kommunens konsumentrådgivare och fråga hur du ska gå tillväga.
Klicka här för att svara