243 149 läst ·
270 svar
243k läst
270 svar
Varning för Electrolux / Husqvarna vitvaror
Om det är en ny spis är det väl bara att returnera den?Bricco skrev:Varit i kontakt med Electrolux support och de kunde inte avgöra per telefon. Det sitter väl en snubbe på ett kontor och vara styr folk hit och dit antar jag..
De kunde så klart skicka en tekniker men om teknikern bedömer att den är OK så får jag betala ca 1000kr och det är ju just det jag vill ha hjälp med att bedöma eftersom jag själv är tveksam till att den ska slå sig 2mm på 30cm...... Nu vet jag inte riktigt hur jag ska gå vidare med detta![]()
Ja det verkar ju som de flesta som ser bilderna håller med så jag har jagat rätt på servicecentret istället och mailat de bilderna får vi se. De om någon lär ju veta vad som är "Normalt" eller inte.BurstMode skrev:
Ingen som kan jämföra med sin glaskeramikspis där hemma så jag får mer kött på benen?
Den är helt ny ja. Fick den i fredags. Vad kan jag kräva menar du?anthill skrev:
Edit: Servicecentret kollade bilderna och bedömer att de ska byta ut hällen baserat på text+bild. Antar de har koll så det bör lösa sig. Trist start bara..
Redigerat:
Medlem
· Stockholm
· 591 inlägg
Vilka märken anser du Hassenisse är de minst dåliga då?
Medlem
· Västra götaland
· 69 inlägg
Jag har just suttit i telefon med Husqvarna-Electrolux service, och det blir man ju inte gladare av precis... Tidigast om 6 dagar kunde dom komma, och just den dagen är jag bortrest, så det tar 11 dagar att få hem en servicekille. De åker bara ut två dagar i veckan.
Det här ju inget bra för Husqvarna, och jag håller absolut med OP:n, håll er undan Husqvarna. Bara det att min hyfsat nya frys gick sönder är ju för mycket...
Det här ju inget bra för Husqvarna, och jag håller absolut med OP:n, håll er undan Husqvarna. Bara det att min hyfsat nya frys gick sönder är ju för mycket...
Tyvärr får man vad man betalar för...OppfinnarJocke skrev:Jag har just suttit i telefon med Husqvarna-Electrolux service, och det blir man ju inte gladare av precis... Tidigast om 6 dagar kunde dom komma, och just den dagen är jag bortrest, så det tar 11 dagar att få hem en servicekille. De åker bara ut två dagar i veckan.
Det här ju inget bra för Husqvarna, och jag håller absolut med OP:n, håll er undan Husqvarna. Bara det att min hyfsat nya frys gick sönder är ju för mycket...
Surt!
Så Husqvarna är inte lika bra som dom var förr i tiden då ( har haft min Husqvarna kyl o frys i över 15 år).
Jag var inne hos en handlare som verkligen talade för Husqvarna o deras 5 års garanti.
Enligt han så var det Husqvarna han rekommendera före samsung o bosch o siemens som han också sålde.
Vad ska man kolla på för märke då?
Det börjar verkligen bli dags att byta ut min kyl o frys.
Jag var inne hos en handlare som verkligen talade för Husqvarna o deras 5 års garanti.
Enligt han så var det Husqvarna han rekommendera före samsung o bosch o siemens som han också sålde.
Vad ska man kolla på för märke då?
Det börjar verkligen bli dags att byta ut min kyl o frys.
Medlem
· Västra götaland
· 69 inlägg
Varför behöver Husqvarna 5års garanti när inte Miele eller Siemens behöver det eller..
Det är åtskilliga som har haft Husqvarna i sina kök genom tiderna och dessutom i 20-25år.
De har varit väldigt nöjda över sitt ägande.
Därför har de valt att åter sätta in Husqvarna när de förnyat sina kök.
Hur många av dessa har ångrat sig?
Man kan väl i sammanhanget upplysa om att Husqvarna produkterna har ändrat sig i kvalité efter det att Electrolux köpte upp varumärket och flyttat tillverkningen till Kina, Polen, Ungern mfl ställen
Det är åtskilliga som har haft Husqvarna i sina kök genom tiderna och dessutom i 20-25år.
De har varit väldigt nöjda över sitt ägande.
Därför har de valt att åter sätta in Husqvarna när de förnyat sina kök.
Hur många av dessa har ångrat sig?
Man kan väl i sammanhanget upplysa om att Husqvarna produkterna har ändrat sig i kvalité efter det att Electrolux köpte upp varumärket och flyttat tillverkningen till Kina, Polen, Ungern mfl ställen
Jag kanske är dum men jag tar hellre fem års garanti över ett tio års (värdelöst) "kvalitetsbevis" à la Miele.electroluxaren skrev:Varför behöver Husqvarna 5års garanti när inte Miele eller Siemens behöver det eller..
Det är åtskilliga som har haft Husqvarna i sina kök genom tiderna och dessutom i 20-25år.
De har varit väldigt nöjda över sitt ägande.
Därför har de valt att åter sätta in Husqvarna när de förnyat sina kök.
Hur många av dessa har ångrat sig?
Man kan väl i sammanhanget upplysa om att Husqvarna produkterna har ändrat sig i kvalité efter det att Electrolux köpte upp varumärket och flyttat tillverkningen till Kina, Polen, Ungern mfl ställen