Jag har haft samma problem med skruv från Beijer.

Jag hade samma problem med Essve’s skruv andvände visserligen dessa till en byggställning, talade med essve för att påtala bristerna men fick till svar att jag hade använt dom till fel konstruktion, men de gick ju av var de ön var monterade, de var helt ointresserade

Även kvalitetsskruvar kan gå av. Lade trall 26 år sedan och använde Berners syrafasta rostfria skruvar. De har hållit toppenbra. Tog up några trallbrädor några år sedan. Då gick/hade gått några sruvar av i skarven mellan trallen och bärlinan.

Då borde du gå tillbaka och få en ny låda jag har aldrig haft problem med Biltemas trallskruvar, Jag har skruvat ca. 5000 av dissa och aldrig haft problem.

Jag har också haft problem med Biltemas trallskruv, dock inte samma som trådskaparen, utan Rostfri, A2 75mm
Så fort det gick lite trögare så började skruven bli som en spiral och började således vobbla, eller så gick den helt sonika av vid inskruvning. Kanske 10% av skruvarna var såhär.
Har tidigare kört på Byggmax trallskruvar utan problem, men behövde komplettera lite, så därför blev det Biltema denna gång.

Biltemas skruv är toppen. Jag har inte haft några problem alls. Inga har gått av. Så var nog dålig Bach det där. Så du borde gå tillbaka så Biltema drar tillbaka den bachen.

• Gilla
Tobzter och 1 till
  • Laddar…
Huddingebo Huddingebo skrev:
Generellt har rostfritt betydligt sämre hållfasthet än "vanligt" stål.

Inte korrekt. Rostfritt stål har högre hållfasthet än icke rostfritt.

Icke rostfria stål kan man däremot värmebehandla så de blir starkare om det görs rätt.

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Jag kör med Ahlgrens C4 (träfärgade) trall skruv.
Har dragit i över 3000 st utan att en enda vare sig gått av, runddragits eller böjt sig.
Använder man det som är rekommenderat av träleverantören brukar det bli bra....

A AntonAnimalen skrev:
Jag köper bara skruv av välkända märken för de litar jag på.

Viktigt att inte montera trallen kloss för när brädorna sväller reser sig trallen och skruvarna går av.
Jag har alltid monterat trall i kloss, trall krymper alltid med tiden när den torkar inte sväller!

Har liknande erfarenhet av Biltemas skruv. Vi byggde trädkoja till barnen förra sommaren, redan tidigt på hösten fick vi "stänga" kojan då skruv började gå av och det hela blev farligt. Efter vintern hade så många gått av att det började rasa.

J Johan byggare skrev:
Det ska jag absolut göra, har bara inte hunnit så långt än.
Hoppas bara det inte blir problem att jag saknar kvitto...
Det löser du lätt genom att gå in på din internetbank och leta fram ett kontoutdrag med datum då du köpte dom. Jag gjorde det ganska nyligen angående ett bilbatteri som inte höll och jag fick ett nytt. Lycka till

J Johan byggare skrev:
Jag vill bara dela en varning för Biltemas trallskruv, se bilder nedan. Jag la 20kvm trall våren 2018, de första 15 med skruvar av okänt märke och ca 5 kvm med Biltemas skruvar.
Det okända märket är det inga problem med men nu noterar jag att ca 90% av Biltemas skruvar har helt enkelt gått av.
Sämre skit får man leta efter och jag hoppas det inte är många av er som har köpt och använt samma skräp!

[bild] [bild]
Det är biltema vi pratar om klart skruvarna går av,,

J Johan byggare skrev:
Det ska jag absolut göra, har bara inte hunnit så långt än.
Hoppas bara det inte blir problem att jag saknar kvitto...

Kvitto är det minsta problemet säger dem du saknar kvitto så svarar du att du saknar skallar på skrivarna

• Gilla
Gubbe 65
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.