Är också i säljartagen och träffade en mäklare häromdan. Att betala för fler/större bilder på Hemnet är enligt henne helt meningslöst då det ändå inte är någon som tittar på de bilderna, utan 99% av spekulanterna klickar vidare till mäklarens annons med allt innehåll.
 
  • Gilla
SonnyListon och 5 till
  • Laddar…
Vi betalade för att hamna högst upp på hemnet. Men vi körde i övrigt på baspaketet. Vi sålde när det var som sämst marknad förra senvåren så var nog absolut smart.
 
  • Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
Man får komma ihåg att nuförtiden räcker det inte med visning en helg och så är det kontraktskrivning under veckan. Utan det tar kanske 3 månader. Och då är Premium intressant då det ingår ett godtyckligt antal förnyelser.
Att köpa bas 3 ggr är dyrare än Premium.
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
D daVinci skrev:
Man får komma ihåg att nuförtiden räcker det inte med visning en helg och så är det kontraktskrivning under veckan. Utan det tar kanske 3 månader. Och då är Premium intressant då det ingår ett godtyckligt antal förnyelser.
Att köpa bas 3 ggr är dyrare än Premium.
Varför ska jag förnya?
 
G
13th Marine 13th Marine skrev:
Varför ska jag förnya?
För att dölja att objektet är svårsålt för nya intressenter som bara kikar på hemnet..

Antal dagar på Hemnet börjar ju från 0
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:
För att dölja att objektet är svårsålt för nya intressenter som bara kikar på hemnet..

Antal dagar på Hemnet börjar ju från 0
Okej, jag velar mellan att inte ta Hemnet alls, så vi får väl se.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Okej, jag velar mellan att inte ta Hemnet alls, så vi får väl se.
Det kan du ju avvakta med. Testa med Mäklarens hemsida, Boneo och Booli. Är det 0 intresserade efter 3 veckor lär väl du också krokna.
 
  • Gilla
SonnyListon och 2 till
  • Laddar…
Nissens
S Självfixaren skrev:
Lite uppföljning på sin plats kanske då det gått 2,5år sedan tråden skapades.
Trots negativa kommentarer av diverse ”förstå sig påare ” i tråden som med näbbar och klor försvarat Hemnet så har marknaden uppenbarligen reagerat.
Det tar lång tid att få trogna kunder och ett ögonblick att mista en trogen kund…
Grattis Hemnet och bra jobbat!👍 😁
Du vet inte mycket om börsen och aktiekurser va?

Känns mer som att du är lite av en haverist som gett dig sjutton på att Hemnet är obra. 😊

Lycka till med det. 😊
 
  • Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
D daVinci skrev:
Det kan du ju avvakta med. Testa med Mäklarens hemsida, Boneo och Booli. Är det 0 intresserade efter 3 veckor lär väl du också krokna.
Det låter precis som mäklaren summerade det nyss, det är bara de desperata som finns på Hemnet, finns man där har man prutmån.
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
K
Nissens Nissens skrev:
Du vet inte mycket om börsen och aktiekurser va?

Känns mer som att du är lite av en haverist som gett dig sjutton på att Hemnet är obra. 😊

Lycka till med det. 😊
Det flesta analytiker verkar dock rätt överens om att de höjda priserna nu påverkar bolaget negativt. Prisjakt verkar vara nästa bolag som faller i fällan att utnyttja sitt "monopol" för att öka prisern så mycket att kunderna väljer andra alternativ.

/Krille
 
  • Gilla
SonnyListon och 8 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Det låter precis som mäklaren summerade det nyss, det är bara de desperata som finns på Hemnet, finns man där har man prutmån.
Majoriteten är nog bättre ord än "desperata". Bara titta på medeltiden det tar att sälja så ser man att en majoritet lär ha hamnat på Hemnet innan man tecknad kontrakt.
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Du vet inte mycket om börsen och aktiekurser va?

Känns mer som att du är lite av en haverist som gett dig sjutton på att Hemnet är obra. 😊

Lycka till med det. 😊
Aktiekursen är säkert inte någon bra indikator på hur det går för ett företag, men det är ju dock ett faktum att Hemnets omsättning minskat mycket kraftigt.
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Nissens
H hhallen skrev:
Aktiekursen är säkert inte någon bra indikator på hur det går för ett företag, men det är ju dock ett faktum att Hemnets omsättning minskat mycket kraftigt.
Ok, var ser du att omsättningen ”minskat mycket kraftigt”?
 
  • Gilla
Ingmar Persson
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Ok, var ser du att omsättningen ”minskat mycket kraftigt”?
-25% för Q1 enligt inlägg #328.
 
  • Gilla
SonnyListon och 3 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
-25% för Q1 enligt inlägg #328.
Tittar man på årsrapporterna har intäkterna stigit stadigt för varje år. Iaf sedan 2021.
Sedan kan ju kvartalen i sig fladdra lite.

Nog bör vi väl luta oss mot fler än ett kvartal?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.