useless useless skrev:
Vad har du för inställningar för varmvatten start och stopp?
jag hittar inte denna inställning, inte heller hittar jag var jag kan ställa in vattentemperaturen. Dessa val har jag under varmvattenflikeb i den avancerade menyn
 
  • Digital display på en värmeanordning som visar val av funktioner såsom "Extra varmvatten" och "Tidsstyrning varmvatten".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Gå till 'accessnivå' och knappa in dagens datum som kod (1030) så kommer du till servicenivån. Sen håller du in knappen en stund så du kommer tillbaks till avancerade menyn så finns det ett val som heter temperaturer där.
 
Klockan ser ut att gå lite fel, så kolla att rätt datum är inställt innan du försöker komma till servicenivån...
 
useless useless skrev:
Gå till 'accessnivå' och knappa in dagens datum som kod (1030) så kommer du till servicenivån. Sen håller du in knappen en stund så du kommer tillbaks till avancerade menyn så finns det ett val som heter temperaturer där.
Det funkade! Nu kan jag avläsa dessa trmperaturer. Postar bild - kan något tweakas?

förutom det som står på bilden, ser jag också ”Varmvatten stop” som står på 50 grader
 
  • Digital display som visar temperaturinställningar för varmvatten, inklusive "Varmvatten stop" på 50 grader.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Scrolla ner och se vad det står för stopptemperatur för T8. Eller så går du tillbaks till inställningarna för varmvatten så borde du se dom där nu när du är i servicenivån.
 
useless useless skrev:
Scrolla ner och se vad det står för stopptemperatur för T8. Eller så går du tillbaks till inställningarna för varmvatten så borde du se dom där nu när du är i servicenivån.
vad säger oss detta?
 
  • Digital display showing hot water system temperatures with current, start, and stop temperatures listed, and a running time indicator.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ok. Det verkar vara standardinställningar. Det är svårt att tweaka så mycket eftersom värmepumpen inte trivs så bra med temperaturer över ~60 grader. Visst kan man skruva upp temperaturerna några grader, men det ger inte så många procent mer vatten i badkaret att det är värt det extra slitaget och risken att kompressorn stannar på t ex hög hetgas.

Det bästa tipset är att slå på 'extra varmvatten'. Näst bästa är att sätta en elektrisk varmvattenberedare på 80-100 liter i serie efter elpannan.
 
useless useless skrev:
Ok. Det verkar vara standardinställningar. Det är svårt att tweaka så mycket eftersom värmepumpen inte trivs så bra med temperaturer över ~60 grader. Visst kan man skruva upp temperaturerna några grader, men det ger inte så många procent mer vatten i badkaret att det är värt det extra slitaget och risken att kompressorn stannar på t ex hög hetgas.

Det bästa tipset är att slå på 'extra varmvatten'. Näst bästa är att sätta en elektrisk varmvattenberedare på 80-100 liter i serie efter elpannan.
Alright, då testar vi med extra varmvatten ett tag och ser hur det blir.

tack!
 
För att förtydliga: 'Extra varmvatten' betyder att den värmer tanken till 65 grader med elpatronen och håller den temperaturen i det antal timmar man väljer.
 
  • Gilla
sunqan
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.