10 790 läst ·
39 svar
11k läst
39 svar
Varmvattnet tar slut - var ligger problemet..
jag hittar inte denna inställning, inte heller hittar jag var jag kan ställa in vattentemperaturen. Dessa val har jag under varmvattenflikeb i den avancerade menynuseless skrev:
Gå till 'accessnivå' och knappa in dagens datum som kod (1030) så kommer du till servicenivån. Sen håller du in knappen en stund så du kommer tillbaks till avancerade menyn så finns det ett val som heter temperaturer där.
Det funkade! Nu kan jag avläsa dessa trmperaturer. Postar bild - kan något tweakas?useless skrev:
förutom det som står på bilden, ser jag också ”Varmvatten stop” som står på 50 grader
Ok. Det verkar vara standardinställningar. Det är svårt att tweaka så mycket eftersom värmepumpen inte trivs så bra med temperaturer över ~60 grader. Visst kan man skruva upp temperaturerna några grader, men det ger inte så många procent mer vatten i badkaret att det är värt det extra slitaget och risken att kompressorn stannar på t ex hög hetgas.
Det bästa tipset är att slå på 'extra varmvatten'. Näst bästa är att sätta en elektrisk varmvattenberedare på 80-100 liter i serie efter elpannan.
Det bästa tipset är att slå på 'extra varmvatten'. Näst bästa är att sätta en elektrisk varmvattenberedare på 80-100 liter i serie efter elpannan.
Alright, då testar vi med extra varmvatten ett tag och ser hur det blir.useless skrev:
Ok. Det verkar vara standardinställningar. Det är svårt att tweaka så mycket eftersom värmepumpen inte trivs så bra med temperaturer över ~60 grader. Visst kan man skruva upp temperaturerna några grader, men det ger inte så många procent mer vatten i badkaret att det är värt det extra slitaget och risken att kompressorn stannar på t ex hög hetgas.
Det bästa tipset är att slå på 'extra varmvatten'. Näst bästa är att sätta en elektrisk varmvattenberedare på 80-100 liter i serie efter elpannan.
tack!
Klicka här för att svara


