10 791 läst ·
39 svar
11k läst
39 svar
Varmvattnet tar slut - var ligger problemet..
Vattenkranen på displayen visar att varmvatten värms av vp. När elpatronen körs så är det en blixt.
Menar du i min Bosch BC 100/3 ? Finner tyvärr ingen manual online så vet inte var det sitter.useless skrev:
Det skulle man absolut kunna testa, men en ganska dryg lösning i längden. Men det kanske är det man måste göra om man inte vill byta system..useless skrev:
Beroende på vad temperaturen för varmvattnet är inställt på, så kan man ju eventuellt höja ytterliggare.
IVT:n har någon slags försäkring så tror jag hör mig för med dom om de har några tips också.
tusen tack alla för all input!
tusen tack alla för all input!
Det går kanske att höja temperaturen några grader i pannan och få några liter extra. Annars är drygt 160 liter ~50-gradigt vatten på gränsen för att fylla ett badkar och duscha.
Vad har du för inställningar för varmvatten start och stopp?
Vad har du för inställningar för varmvatten start och stopp?
jag vet inte faktiskt, har precis lyckats komma in i den avancerade menyn.useless skrev:
om kapaciteten inte räcker - kan man koppla in en extern VVB?